Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kysta/munasarjasyöpä??

Olen 54-vuotias ja minulla on todettu toisessa munasarjassa kysta, muutamia vuosia sitten, ehkä neljä tai viisi vuotta on aikaa.Gynekologi on sanonut sen olevan vaarattoman vesikystan, jolle ei tarvitse tehdä mitään. Sitä on seurattu vuosittain.

Nyt kysyisinkin onko kenellekään käynyt niin, että tällainen vaarattomaksi sanotttu kysta onkin muuttunut syöväksi.Viimeksi olen käynyt tarkastuksessa noin puoli vuotta sitten ja kaikki oli silloin kunnossa.Voisiko syöpä kehittyä esim.puolessa vuodessa, sellaiseksi, ettei sitä saada enää hoidettua vaan olisi levinnyt. Selkäkipuja on ollut, mutta niitä on ollut kyllä niin kauan kuin muistan, välillä enemmän tai vähemmän.

Olen nyt käyttänyt jotain kaksi ja puoli vuotta hormonikorvaushoitona laastareita, mietoja sellaisia. Voisiko tämä hoito lisätä munasarjasyövän vaaraa. Menen tarkistukseen nyt aikaisemmin, heti kun pääsen.
rosmariini | 24.4.2008 klo 21:50:19