Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohtalotovereita hormooninegatiivinen/ Her-2 positiivinen?
Eeei kai niitä imusolmukkeita eri määrää ole, kyse varmaan on siitä montako ne ottaa siihen näytteeseen. Luulisin, että ne ottaa jonkun "varmuusmarginaalin", että varmasti nähdään kuinka syvälle vihulaiset on tunkeutuneet.. Pääsääntö kuitenkin taitaa olla että jos on enemmän kuin neljässä imusolmukkeessa on metarit, tehdään levinneisyystutkimus.Tietääkseni mulla ei luustossa ole mitään, mulla löyty vaan rintafileen alta kaks pientä metarisuspektia ja sit ne epäili, että keuhkojen välikarsinassa olis jotain ollu kans, mutta siitä ne ei edes maininnu mitään ennen kuin vasta kontrollikuvauksen jälkeen..
Jäämyssy on sellainen silikonivalmisteinen, pakkasessa säilytettävä myssy, jonka saa tiputuksen ajaksi laittaa päähänsä. Sen tarkoituksena on estää tai hidastaa syto-hoitojen aiheuttamaa hiustenlähtöä. Taxoteren tuotemainoksessa sitä suositellaan, ja minä kun halusin säilyttää edes muutaman oman haivenen päässäni, tietysti tartuin tilaisuuteen.
Myssyn hoitovasteesta on kahta mielipidettä, henkilökunnan mukaankaan sillä ei ole mitään lääketieteellisesti todettua hoitovastetta, mutta jos potilas itse sen tehoon uskoo, mielestäni pitäisi sen käyttö silloin mahdollisuuksien mukaan sallia. Jotkut esim. täällä kirjoittelevat ovat myssystä myös saaneet apua hiusten säilyttämiseen, jotkut taas eivät. Kannattaa vaikka hakea kirjoituksista hakusanoilla "hiustenlähtö" tai "jäämyssy".
Näillä mennään ja asiat varmaan selviävät sullekin kun pääset kunnolla hoitoputkeen..
Missä päin Suomea muuten vaikutat, jos saa kysyä? Ei muuten, mutta lähinnä sen tautta kun itse olen pääkaupunkiseudulta ja tiedän parhaiten HUS/HYKS/Meilahti ja Syöpis -alueen asiat.
Pidä meidät ajantasalla missä mennään, jookos?
t: Tige
- Re: Kohtalotovereita hormooninegatiivinen/ Her-2 positiivinen?tigemauk