Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: agressiivinen munasarja syöpä,löytyykö kohtalotovereita?

Hei Riitta!

Voi kuinka tutultua kuulostaa ahdistuksesi. Itse sairastuin kesällä sappitiehyen syöpään, joka esiintyy maksassa. Leikkausaikakin oli varattu, kunnes tarkemmat kuvat osoittivat lisää kasvaimia maksassa sekä levinnäisyyden keuhkoissa ja nyttemmin myös luustossa.
Puoli vuotta pian olen saanut ankaraa sytoa, joka pitää alkuksi sängyn pohjalla ja sen jälkeen kääntää vatsaa ympäri. Parannuskeinoa ei ole, joskin kuulemma vaihtoehtoja lääkkeelle vielä löytyy.

Mutta sitä minäkin olen etsinyt, mistä saada toivoa ja voimia. Minulla on 9 vuotias tyttö. Pelkkä ajatuskin tytön jättämisestä -ja siitä, etten näe hänen varttuvan- saa sydämen halkeamaan ja pään räjähtämään.

Toisinaan kuitenkin, hiljalleen, tulee myös hyviä päiviä.
Minä en osaa ajatella niinkuin monet täällä, päivä kerrallaan. Minun on pakko suunnitella. Parempi olo tuli kun tilasin kesäkataloogista romppeita. Kun suunnittlen että jossain reissussa voisi vielä käydä, kunhan hoidoista saa tauon (tai paremmin siedetyn hoidon). Ja jonain aamuna herään taas ulvomaan ahdistustani. Ja siitä taas nousuun..

Kerrothan millaisen hoitovasteen sait? Pidän täällä peukkuja ja varpaita, että se olisi ollut hyvä!!!
Tuskamuikkunen | 14.1.2011 klo 13:44:15