Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tukihiha
Heippa!Vieläköhän muilla on kokemuksia tukihihasta ja siihen liittyvästä?
Enpä ole liikkunut palstoilla lähes puoleen vuoteen mutta paljon on tapahtunut. Sain ekat lymfahoidot silloin huhtikuussa ja kompressiosidostä en kyllä ole pystynyt yli 8 tuntia pitämään. No käsi joka ei ollut kovin paksu alkaenkaan (hakeuduin lymfaan käden kipuilun ja "pakkaamisen" tunteen takia) oheni sentin verran ja mulle tilattiin Venosan-tukihiha mittojen mukaan ja hanskaksi otin Venosanin standardihanskaan, koko S.
Näin mentiin ensin ja tuntui auttavan. Sitten aika pian alkoi tuntua, että hiha työntää painetta väärään suuntaan eli sormet kuitenkin turpoavat. Otettiin uusi hanska, jonka sormiosat aika pitkät, mutta peukalo alkoi välittömästi puutua enkä sitä voi pitäälainkaan. Sitten tilattiin uusi hiha vähän lyhempänä versiona, ja näillä olen koettanut pärjäillä.
Kotikaupungissani sain maksusitoumuksen 2 hihaan + hanskaan/v ja maksusitoumuksen 15 lymfakertaan. Nämä hanskat ovat aika nyppyyntyvää ja hajoavaa sorttia, joten yhden olen jo ostanut itse ja nyt puolen vuoden hihojen pidon jälkeen tuntuu että nämäkään aivät ole enää tehokkaat. Ilm. pitää siirtyä paineluokkaan
Onko kukaan teistä Kuopiosta? Mummoilen täällä ja olen koettanut etsiä vaihtoehtoisia tuotteita kun kotikaupungissani tilataan vain Venosan-tuotteita. Sain täällä eräältä lymfahoitajalta kokeiluun Jobst-merkkisen standardihihan, joka ylhäältä tuki hyvin, alhaalta ei. Standardikäsine ei käynyt.
Jostakin syystä peukalon sisempi puoli puutuu herkästi. Ja kyllähän tämän hihankin kans joutuu reistailemaan päivän mittaan - välillä hiha pois ja kättä ylös ja pumpataan, sitten taas kiskon sen päälle. Muutamana hellepäivänä oli pakko ottaa iltapäivällä kaikki pois,
Aika tunnollisesti olen näitä käyttänyt ja mielestäni ne myös helpottavat. Sopivien tuotteiden löytäminen on vain kamalaa viidakkoa. Jotkut hoitajat tilaavat hihoja, toiset eivät ja sitten täytyy täytyy tilata jonkin apuvälinefirman kautta, joka sitoutunut yhteen ja samaan tehtaaseen.
Oispa kiva jos jossakin, vaikka Kuopiossa järjestettäisiin tukihiha-ilta, jonne kaikki edustajat tulisivat esittelemään tuotteitaan...
Viimeisin juttu on, että sen olemattoman rinnan yläosa on turvonnut ja osa punoittaa. Olen selittänyt sitä sillä, että olin hiljattain lomamatkalla ja ajattelemattomuudessani kannoin liikaa reppua. Tänään kuitenkin menen näyttämään sitä yks.lääkärille, ettei vain olisi muuta kuin lymfaödeemaa.
Samalla pyydän lähetteen osteoporoosimittaukseen, hormonituotteiuta (ensin Tamofen, josta pahoinvointi, sitten Arimidex, sitten Femar joka sopinut parhaiten) takana 3,5 v. ja ennestään huonon rangan (mm. selkä leikattu ja hiukan osteoporoottinen siitä epäonnistuneesta nikamavälistä) kipuilut ja ylärangan oireet lisääntyneet. Olen laktoosi-intolerantti ollut koko ikäni. Syön paljon juustoa ja myös kalkkia ja D-vitamiinia. Luin äsken osteoporoosiaiheisen keskustelun ja ajattelin että tartuttava härkää sarvista!
Femarista puheenollen vielä limakalvot alkavat olla täysnolla. On ollut jatkuvia vt-tulehduksia ja monia ab-kuureja joka vuosi. Kk sitten sain estolääkityksen, yksi ab-tabu iltaisin. Myös paino on noussut entiseen normaalipainoon nähden lähes 5 kiloa (CEFien aikana laski aika lailla kun suun limakalvot olivat silloin hajalla enkä kyennyt syömään)
Tulipa vuodatus! Tsemppiä vaan lymfa- ja Femar-tytöt ja kikki muutkin!
Tipsukka
- Tukihihacalla
- Re: Tukihiharipu
- Re: Tukihihakukkamaaria
- Re: Tukihihacalla
- Re: TukihihaMarzu
- Re: Tukihihacalla
- Re: TukihihaTipsukka
- Re: Tukihihakukkamaaria
- Re: TukihihaTipsukka