Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tukihiha

Hei,

liikun täällä keskustalupalstalla ensi kertaa ja etsin nimenomaan tietoa tukihihasta. Minut leikattiin kesällä 2007, kainaloimusolmukkeet poistettiin, ja tähän asti käsi on toiminut oikein hyvin. Vain kyynärtaipeessa sisäpuoli on ollut alusta asti vähän turvonnut.

3-4 viikkon sitten käsi kipeytyi ja alkoi turvota, tuntui siltä kuin "jotakin" pakkaisi sormiin asti.Kävin lymfaterapeutilla, joka suositti hoitokäsittelyjä ja tukihihan ja hanskan hankintaa. Sainkin maksusitoumuksen 15 x plus hankinnat. Huhtikuussa pitäisi homma aloittaa ja jännittää.

Toiveeni tietenkin olisi, että hihaa ja hanskaa ei tarvitsisi ihan aina käyttää. Terapeutin mielestä kyllä pitäisi; hän samoi että tilanne on latenssivaiheessa, ja pahemmalta voi välttyä kun ottaa asian tosissaan.

Työskenteletkö kädelläsi? Onko turvotus ollut alusta asti? Liittyykö siihen kipuja?

Itse luulen turvotuksen tulleen siitä, että olen nostellut 5-kuukautista lapsenlastani aika paljon. Hän on niin suloinen, että tekisi mieli aina ottaa syiin ja autella näin tytärtäni. Ensimmäisen lapsenlapseni kasvun seuraaminen auttoi minua kovasti toipumisessa rankan syto-jakson jälkeen.

Kommenttisi kannustaa minua kovasti käden kunnossapitoon. Kuinka usien uskallat olla ilman hihaa/hanskaa? Mulle ei musta sovi kun brunetin päähän kasvoivatkin uudet blondihiukset enkä enää aio värjätä. Täytynee valita se mummon alushousun värinen sitten:)Olenhan itsekin mummi!
Tipsukka | 23.3.2011 klo 20:10:53