Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintasyöpä diagnoosi 2011
Hei!Olen aika huono kirjoittamaan näihin keskusteluihin mutta aioin jakaa oman tarinani. Tarinani alkaa siitä kun elokuussa 2011 löysin patin rinnastani. Sain omalta lääkäriltä lähetteen mammoon jossa todettiin kasvain 3 cm kokoiseksi. Paksuneulanäyte otettin ja 5.9 minulle ilmoitettin sen olevan syöpää. Olihan se aika kovatieto sillä hetkellä. 15.9 pääsin poliklinikalle jossa suunnitelttin leikkaus päivä ja se olikin jo 19.9 eli tosi nopeasti kaikki tapahtui. Rintani kokopoistettiin päiväkirurgisessa ja sairalassa olin vain kolme päivää. Olisin jo toisena päivänä päässyt mutta dreeninesteitä erittyi liian vähän. Kipeä en yhtään ollut leikkauksen jälkeen. Haavani on parantunut hyvin ja nesteitä käyn tarvittaessa punktoimassa oamssa terveyskeskuksessa.
Lopullinen tulos saapui 7.10 ja tuloksena oli 4.5 cm kokoinen kasvain duktaalinen gradus 3, 9 imusolmuketta puhtaat T2N0 triplanegatiivinen ja HER negatiivinen Ki67 70-80 % .. Eli hoidot alkaa piakkoin . Aika lääkärille 13,10. Olisi kiva kuulla joilla on ollut vähän samanmoiset tulokset ja millaisia hoitoja olette saaneet. Miten olette selvinneet ? Kaikki kuulumiset on tervetulleita. Tiedän taudin olevan ärhäkkää laatua mutta se ei lannista. Itse olen tämän ajan ollut sairaslomalla ja positiivisin ja reippain mielin menossa kohti uutta seikkailua, jos näin voi sanoa. Minulla on se hyvä puoli että lapseni ovat kaikki 3 jo ns. aikuisiässä. Koko perhe, mieheni, ystäväni ja työporukkani tukee ja on hengessä mukana.Huumorikaan ei ole ainakin kovin kiltimmästä päästä eikä tarttekaan olla. kyllä näitä tunteitten vuoristoratoja riittää. Kaikkein eniten mitä kaipaan on työ, olen hoitoa alalla itsekin töissä.Pistäkää kuulumisia ja tsemppiä ja jaksamista kohtalotovereille. Laitan kuulumisia sitten kun saan tietoa enemmän. Syksyä kaikille
Memmu
- Rintasyöpä diagnoosi 2011Memmu66
- Re: Rintasyöpä diagnoosi 2011Syysnainen
- Re: Rintasyöpä diagnoosi 2011Sini-likka
- Re: Rintasyöpä diagnoosi 2011markrani