Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: "Kroppa hajoaa"

Lohduttavaa kuulla että en ole ihan ainoa jota vaivaa syöpäväsymys vaikka sytot loppuivat viime lokakuussa ja säteet tammikuussa. Menin osa-aikatyöhön pian sen jälkeen ja todella piristi ja nautin töistäni.

Pikku hiljaa väsymys hiipi ja syveni, se ei näkynyt töissä mutta kotona. Herceptiinejä tiputettiin kesäkuun alkuun saakka 3 viikon välein. Sitten ne lopetettiin koska niistä aiheutui sydänoireita ja väsymys senkun syveni. Eikä ole helpottanut vieläkään. Kun perjantaisin palaan töistä, menee ilta ja lauantai päiväkin yöpuvussa. Kun tiputukset lopetettiin ja vuosikontrolli oli takana, ajattelin että täältä palstalta olen saanut sen tuen mitä olen tarvinnut ja runsain mitoin, minulla ei ole mitään kenellekään enää jaettavaa tai annettavaa.

Huolestuttavinta on tälläkin hetkellä se, että jos lähden vaikka 1km lenkille niin 100m päässä kotoa tekee mieli kääntyä takaisin tai mennä istumaan penkille. Hengästyn ja huohotan enkä kertakaikkiaan jaksa. Sydän on kuitenkin tutkittu ja pumppausvoima hyvän puolella. Kaikki verikokeet, kilpirauhaskoe mukaanlukien näyttävät hyviltä. Lähtökuntoni vuosi sitten oli oikein hyvä ja jaksoin vaikka mitä. Mielialastakaan ei ole mielestäni kysymys, se on tällä hetkellä ihan hyvä, töissä mukavaa jne, mutta väsymys on fyysistä.Nukun yli 8h yössä ennen noin 7h. Yli puolenyön en jaksa valvoa lainkaan. Onkologi tarjosi mieliala lääkettä, mutta myönsi että tähän väsymykseen auttaa vain aika. Kuinkahan pitkä? Mietin, että mitä hyötyä mielialalääkkeistä minulle olisi, väsyttävätkö ne entisestään? Minulla ei ole minkäänlaisia kipuja missään, mikä on tosi hyväjuttu ja tyytyväinen olen myös siihen että mustat, erittäin helppohoitoiset kiharat hiukset kasvavat kovaa vauhtia. Jos tämä väsymys hellittäisi niin syövästä olisi muisto vain.
tullis | 12.9.2012 klo 20:54:51