Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: "Kroppa hajoaa"

Hei!

Täällä myös kroppansa kanssa kipuileva. Onneksi olen jo eläkkeellä,
joten meneehän tämä jotenkin. Töissä en jaksaisikaan. Polvet, olkapäät, ristiselkä, ranteet... Niissä on ollut kulumia ja tuntemuksia jo ennenkin. Ja nyt myös lihaskivut. Kun lähden liikkeelle, köpittelen pitkään kuin vanha mummo. Olen syönyt Letrozolia tasan kaksi kuukautta. Unettomuuskin vaivaa. Otan joskus puolikkaan nukahtamislääkkeen. Joskus kupsin suosiolla aamuöisin hereillä, kuten nyt. Nukun sitten päivällä, kun on mahdollisuus.

Onko muilla päänsärkyä? Minulla sitä on ja aika kovanakin. Päälaki myös puutuu ja tuntuu, etteivät aivot oikein tahdo mahtua kallon sisään. Syylliseksi on epäilty kulunutta niskaa ja ahtaita juuriaukkoja. Saan nyt OMT-fysioterapiaa (OrtoManuaalista). Se helpottaakin, mutta ei poista kipua. Välillä huimasikin. Mietin hiukan sitäkin, onko niska todella syyllinen vai muhiiko päässäni jotain vakavampaa. Vai aiheuttaako Letrozol säryn. Se alkoi kyllä jo sytostaattien aikana, mutta tuli kesällä jatkuvammaksi. Ja pahenikin koko ajan ennen OMT-hoitoa.

Käyn kerran viikossa vesijuoksussa ja uimassa. Ja toisen kerran vesijumpassa. Sauvakävelen ja teen kotona jumppaohjelmia. Teen kotiaskareita. En aio luovuttaa, vaikka kipuilenkin. Välillä pelottaa, mutta useimmiten jaksan olla rauhallisella mielellä.
Miehen kanssa viljellään joskus mustaakin huumoria. Sekin auttaa, kunhan ei mene överiksi.

Yritän ajatella, ettei asioita kannata surra ennakkoon. Siinä on se vaara, että niitä joutuu suremaan kahteen kertaan.....

Sisua ja sinnikkyyttä, sisaret!

Tättärä | 10.9.2012 klo 04:50:26