Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehty
Hei, täällä sama juttu. Tiistaina leikattiin oikea rinta osapoistolla. Syöpä kooltaan 13mm, gradus 3, solujen jakautumisnopeus 29%, kainalosta löytyi etäispesäke, koko kainalo tyhjennettiin imusolmukkeista. Dreeninpoisto 14 pvä ja kirurgin vastaanotto 30 pvä, silloin selviää että oliko muissakin kainalon imusolmukkeissa syöpää ja että tuliko riittävästi tervettä kudosmarginaalia rinnasta pois. Sitten tulee koko vartalon kuvaus levinneisyydestä ja hoidot alkavat. Kaikki mahdolliset kuulemma annetaan. Kipuja on vielä, mutta jumppaan 3 kertaa päivässä jumpparin ohjeilla, 7 liikettä, toistoja 5-10, teen sen 10 ja 3 kertaa päivässä. Kyllä tämmöinen pysäyttää, mutta olen ollut positiivisella mielellä siitä asti kun sain tietää syövästä. Alku syksyllä löydettiin patti vasemmasta rinnasta, mammografiaan täällä Turussa kovat jonot, joten pääsin 27.11. mammografiaan, vasemmassa oli kystä mutta oikeassa selkeä löydös. 2 karkeaneula näytettä, vkon päästä 5.1 tulokset, ärhäkkä grasdus 3 jne. 16 päivä kirurgin vastaanotto, silloin sain tietää milloin leikataan. Toosta 5 päivästä asti olin luullut että mulla on itraduktaalinen syöpä, mutta selvisi että se olikin invasiivinen ja oli rikkonut jo maitotiehyet, eli on voinut levitä viereisiin kudoksiin. Mutta nyt tosiaan on leikkaus ohi, ja jatkoa odottelen. Välillä itkettää mutta muuten on aikas hyvä olo, mä olen huumorityttöjä ja sekin auttaa eteenpäin menemisessä. Myöskin minä haluisin tietää onko joku samassa tilanteessa kun minä. Voimia Sisaret <3- Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehtysarbu