Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehty
Hei, toi dreeni on mulla vkon kainalossa, rinnasta otettiin pois leikkauksesta seuraavana päivä. Nyt on dreeni alkanut kiukuttelemaan, kävelin eilen ihan vähän ulkona ja alkoi vuotamaan, sitten sama illan suussa. Myöskin kovin kipeä hauis, hellästi kämmenellä tunnusteltaessa tuntuu patteja mitkä ovat saakutin kipeitä. Jumppari sanoi että patteja voi tulla, niitä ei saa hieroa vaan painaa kovin peukalolla ja pyöritellä. Mä soitin osastolle tästä kaikesta. Ensiksi sain luvan olla jumppaamaatta iltajumppaa, jumppaan kättä 3 pvässä, myöskin sanoivat ettei ole vaarallista jos jää yhden päivän jumppa kokonaan tekemättä, mutta päätin tänään ainakin 2 kertaa jumpata. Pateista sanoivat että tänään voin kokeilla painella niitä, mutta en usko kerta ovat niin kipeät, kipeämmät kun eilen. Dreeni voi alkaa vuotamaan vierestä, on voinut tulla vähän ulos, käskivät laittaa terveyssiteen tai haavataitoksia vanhojen lappujen päälle suojaamaan ettei paidat ja muut kastu. Jos haitari dreenissä pysyy "lättänänä" eikä heti palaudu normaaliksi, niin on paikalla vielä ja on imua. Seuraan siis nyt sitä. Myöskin sormien turvostusta kannattaa seurata. Joku kysyi kuinka kauan olin sairaalassa, tasan päivän, ti leikattiin klo 13, osastolla olin klo 17.15. Seuraavana päivänä kotiin klo 14. Sain muutaman kerran kipulääkettä, oxynorm 10 mg, kotona otan ennen käsijumppaa aina buranan. Eniten mulla sattuu juuri kainalo, kovin kirvelee ja polttaa kokoajan, mutta se kuulemma kuuluu asiaan. Mun mies on sitä mieltä että nyt kun syöpä on leikattu, niin olen ns terve. Ei ymmärrä että nyt se on vasta leikattu, mitään tietoa levinneisyydestä ei vielä ole muihin elimiin jne. Nyt se matka vasta alkaa. Olen jotenkin loukkaantunut. Mulle lääkäri sanoi että kun vuosi kulunut hoidoista, voidaan sanoa että saa terveen paperit, mutta että silti sairastaa syöpää. Vaikka rintasyövässä on tänä päivänä hyvät paremismahdollisuudet, niin ainahan voi uusiutua, esim vasta 5 vuoden päätä. Minä en murehdi sitä, eteenpäin mennään ja täysillä, hoidot tulee, niistä selvitään, eiks jeh ? Mut tosiaan mieheni suhtautuminen satuttaa :(- Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehtysarbu