Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tätäkö tämä elämä sitten tulee olemaan? Ainainen pelko uusiutumisesta?
HeiMinulle tehtiin säästävä leikkaus vasempaan rintaan kun täytin 40 v. samalla poistettiin kainalon imusolmukkeita, missä oli myös kasvainta.
Olen siis 10 vuotta sairastellut. Kolme vuotta leikkauksen jälkeen oireettomana, sitten oli levinnyt keuhkoihin, myöhemmin päähän, pikkuaivoihin. Olen saanut taxotereä n. 80 kertaa, säteitä 36 kertaan ja herceptiniä ehkä 100-150 kertaa.
Neljä kertaa olen joutunut tekemään tiliä itseni kanssa, aloittamaan aina alusta. Hyväksymään sen että minulla on krooninen sairaus.
Silti - uskon ja luotan, että vielä tulee päivä jolloin se saadaan kuriin - en edes ajattele muuta mahdollisuutta.
Onhan paljon sellaisia sairauksia mihin ei pure mikään lääke.
Minullekkaan ei ole hetikään kaikkia sytoja vielä edeskokeiltu.
Paraikaa syön kotona Dexitiä ja joulun jälkeen näkee mitä TT:t näyttävät.
Varsinkin alussa kuuntelin kaikki kivut ja olin ihan hysteerinen, eikä se vieläkään ihan ole helpottanut, ehkä vähemmän pelokas olen.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja muista että positiivinen, elämään luottava asenne on puolet sairauden hoidosta - periksi ei saa antaa.
- Re: Tätäkö tämä elämä sitten tulee olemaan? Ainainen pelko uusiutumisesta?seliisa