Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tätäkö tämä elämä sitten tulee olemaan? Ainainen pelko uusiutumisesta?

Minulla todettiin syöpä 2005.Ensin tehtiin osapoisto ja kolmen viikon jälkeen poistettiin koko rinta.Sain sädehoidon.Lisäksi viideksi vuodeksi antiestrogeeni.Minulle tehtiin uusi rinta 17.09.2008.Muuten homma meni hyvin,mutta selän haavaan kertyy nestettä.On tehty 11 punktiota.Pitää mennä taas maanantaina punktioon.Tuntuu nyt,että saan sulkea oven syövälle.Odotin sitä leikkausta kiihkeästi.Leikkauksen jälkeen tuntui olevan ontto olo,että mitä nyt odotetaan.Sanoin itselleni ettei nyt odoteta mitään vaan eletään normaalia elämää.Kyllä minullekin syöpä oli minulle hehkisesti kova asia.Itkin kolme kuukautta niin,että kasvot paloivat kahdesti kyynelistä .Tuntui,että en selviä siitä henkisesti,mutta niin siitä on vaan selvitty.Leikkaus oli rankka,mutta olen tyytyväinen,että leikkaukseen menin.Olen nyt kokonainen.Ei tarvitse olla syöpä mielessä koko ajan.Kyllä sinä siitä selviät.Onhan syöpä kova juttu läpi käytäväksi.Toivoa ei pidä menettää.Koeta hankkia apua arjen pyörittämiseen kun tuntuu ettet itse jaksa.Kun hoidot ovat läpi niin elämä helpottaa.Jos olet työelämässä pyydä lääkäriltä sairaslomaa.Lämpimiä ajatuksia sinulle ja sinun lapsillesi toivoo lumipalloheisi
karlip11 | 10.1.2009 klo 18:35:55