Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpä

Minulle tehtiin rinnan osapoisto tasan 3 vuotta sitten elokuussa, vaikka olin juuri pari kuukautta aiemmin saanut vastauksen mammografiasta, että kaikki on ok. Huomasin itse heinäkuussa 2003 kipeän kyhmyn vasemmassa rinnassani ja hakeuduin hoitoon. Myös kainalosta poistettiin muutama imusolmuke (ns. vartijaimusolmukkeita), joissa ei todettu olevan syöpäsoluja. Sain Tamofen lääkityksen. Olin tämän vuoden toukokuussa Helsingin syöpätautien klinikalla kontrollikäynnillä ja kerroin löytäneeni kipeän kyhmyn samasta rinnasta, mikä oli leikattu aiemmin. Kokeita otettiin, samoin mammografia ja ultraääni. Vastaukset tulivat viikon kuluttua ja minulle sen sanottiin olevan vain joku "rasvapatti". Vaatiessani sain kuitenkin lähetteen ohutneulanäytteeseen Hyvinkään sairaalaan... ja kas tämä "rasvapatti" olikin syöpäkasvain. Odottelen nyt leikkaukseen pääsyä, joka on 17.8. Syöpäni on duktaalinen, gradus III. Tietääkö kukaan missä vaiheessa näitä tietokonetomografioita tehdään, vai pitääkö siihenkin itse vaatia pääsyä. Minulla on ollut selkä ja lantiot noin vuoden niin kipeät, etten oikein pääse kunnolla enää liikkumaan. Olen niistä selkäkivuistakin juossut lääkärissä, mutta saanut särkyyn Burana 800 ja iskias-diagnoosin. Pelkään kun tämä syöpä on tällaista ärhäkkää laatua, ettei se vaan ole levinnyt luustoon.
siskosinikka | 8.8.2006 klo 20:13:53