Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä

Moi Siskosinikka!

Itselleni tehtiin osapoisto 3/2006 ja nyt on menossa arimidex lääkitys seuraaavat viisi vuotta. Vartijaimusolmukkeita poistettiin kuusi ja niistä ei löytynyt syöpäoluja. Ensimmäinen kontrolli on tulossa syys-lokakuussa.Ymmärsin keväällä, että tietokonekartoitukset tehdään vaan jos vartijoista olisi löytynyt syöpää. sitten noita mammografiaseulonnoista.....
Keväällä 2003 oli ensimmäinen joukkoseulonta( täytin ko.vuonna 50)>>> kaikki ok, loppuvuodesta 2003 tunsin kyhmyn, joka kuvattiin ja katsotiin ultralla>>>> ei löydöksiä, mutta lääkäri halusi minut puolen vuoden kuluttua konntrolliin, joten elokuussa 2004 taas mammografiaan ja ultraan>>> ei löydöksiä, kesällä 2005 joukkoseulontamammografia >>> ei löydöksiä, maaliskuussa 2005 tunsin taas kyhmyn samassa paikassa kun aiemminkin >>> mammografia, jossa ei näkynyt mitään ja ultra, jossa näkyikin kasvain ja siitä sitten otettiinkin ohutneulanäyte ja kolmen viikon kuluttua siitä olinkin leikkauspöydällä! Leikkauksen jälkeen kävin uusiien rintasyöpäpotilaiden kurssin, jossa meitä oli todella monta, joilla syöpä ei mammografiassa ollut näkynyt lainkaan. Siipä oma aktiivisuus on se tärkeä asia kuten kaikki me jo tiedämmekin. Siten tuo lantion kipu. Minulla ainakin Arimidex
aiheuttaa kipuja ja jäykkyyttä, erityisesti aamuisin ja paikallaan olon jälkeen. Hankalinta on lonkkien kanssa.Jospa Sinullakin on samasta kysymys, Arimidex ja Tamofenhan ovat verrattavissa toisiinsa ja Tamofenista sivuoireita kuulemma tulee vielä herkemmin kun Arimidexistä. Itse olen vielä yrittänyt sitkeillä ilman särkyläkkeitä, mutta kohta on luovutettava.useimmat syöpäyhdistyksessä tapaamistani ko. lääkkeitä syvistä naisista joituivat turvautumaan särkylääkkeisiin. Tsemppiä Sinulle ja kirjoittelemisiin!
T: Merja
merja | 9.8.2006 klo 13:11:19