Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kontrolli

moi

mulla on ollut 2erillistä syöpää.harvemmin kuulema uusii toiseen rintaan, yleisempää eri syövät.

vähän eriäviä mielipiteitä tuntuu olevan kirurgeilla ja onkologeilla. mutta mä olen asennoitunut niin-että etäisiä ovat. pernasta on hävinnyt niin-että on häivähdys vaikeasti nähtävissä.lääkäri meinasi, että joku voisi sanoa, että on arpikudosta mutta aika näyttää mitä se on onko mitään.maksasta hävisi 1muutos, josta ensin puhuttiin nestekystana ja sen jälkeen kun magneetissa vastasi"kaikuun" niin muuttui kystamaiseksi múutokseksi.keväällä edellisen lääkärin vastaanotolla vielä oli maininta, hävisi tiedäppä liittykö tähän mutta kaipa se liittyi kun hävisi, lääkärin toteamana.

mulle on tosiaan tehty 5krt magneetti kuvaus ja huhtikuussa kun oli 3 krt todettiin,että kaksi n1sentin muutosta olisiva erittäin todennäköisesti hyvälaatuisia veri hemagnoomia, niitä tapaa esiintymään esim.maksassa ja yleensä niitä on enemmän kuin 1. tämä siksi-että ne eivät reakoi mihinkään.eivät kasva eivätkä pienene.ovat kai myös tyypillisen näköisiä.

mulla on myös koko tämän ajan ollut kaikki veriarvot todella hyvät,jopa hoitojen aikana ja missään ei ole vatsanpeitteissä todettavissa suurentumaa että siltäkin osin.

itse ajattelen sen myös niin kuin lääkäri totesi, katsotaan ajan kanssa. tällä viikolla aloitetaan taas zoladex piikki ja tamofen. menen 3vkn päästä perinnöllisyys klinikalle ja keväällä tulee vastaus.jos löytyy geeni tai sit ei niin siitäkin huolimatta leikkautan munasarjat ja kohdun pois ennaltaehkäisevästi. sama hinta maksettavana hoidot pysäyttää munasarjojen toiminnan ja on mahdollista luuston hapristumista edessä mutta siihenkin pystyy itse vaikuttamaan liikunta ruokavalio ym.

mulla on seuraava verikontrolli tammikuussa ja huhtikuulle on sovittu seuraava magneetti.jothtunee kai osittain siitäkin, että mulla on tarkistuksia tehty noiden epäselvyyksien takia kohtalaisen paljon aikaisemmin.minkälainen sun tilanne on, jos voi kysyä?

elikkä kaiken kaikkiaan tällä hetkellä elämä maistuu taas ihanalta!!!syövästäkin huolimatta.paljon on edessä ja paljon vielä kokematta mutta suhtaudun siihenkin hyvillä mielin. edelleen mahdollisuus elää hyvä elämä kun sen oikein oivaltaa, ei syöpä välttämättä vie sitä kaikkea....

onhan se normaalia, että onnella on se kääntöpuoli mutta niinhän se on kaikessa elämässä.täytyy vain yrittää muistaa otta hetkestä kiinni. kaikkea hyvää sinulle ja sisua vain mukaan, kyllä tämän kanssakin selviää :-)
riikka 75 | 3.11.2008 klo 14:00:40