Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Voisitteko kertoa minulle rohkaisevia tarinoitanne?
Heippa vaan!Haluan kertoa myös oman tarinani, koska haluat rohkaisua.
Sairastuin rintasyöpään v. -93, siis 15 vuotta sitten. Olin silloin 45-vuotias ja sairastuminen on kauhea shokki. Kyhmy oli n. 2 cm ja levinnyt jo yhteen imusolmukkeeseen. Sain säästävän leikkauksen ja sädehoidon sekä 5 v. Tamofen-lääkityksen.
Kappas vaan, vuonna 2006 syksyllä oikea terve rintani tulehtui ja turposi, mammossa eikä ultrassa näkynyt mitään, vasta koepalan otto varmisti syövän. Tuloksena oikean rinnan ja kaikkien imusolmukkeiden poisto ja diagnoosina inflammatorinen eli tulehduksellinen rintasyöpä. kasvain kooltaan n. 8x5 cm, gradus III hormonit +, Her -. Hoidoksi tuli koko paketti, sytostaatit, säteet, Arimidex 5 v.
Käyn tämän vuoden tarkastuksessa 4 kk välein, vointini on hyvä ja aion vielä pitkään katsella lastenlasten kasvamista, jos se on minulle suotu.
Mielestäni sinulla on mitä parhaimmat mahdollisuudet toipua sairaudestasi, kasvain oli aika pieni eikä laajaa leviämistä varmaankaan ole. Alku on vaikea mutta kyllä se siitä helpottaa. Henkinen puoli on tärkeä myös hoitaa, monet tarvitsevat jonkinlaista ammattihenkilöä, minä myös.
Tsemppiä sinulle!
- Voisitteko kertoa minulle rohkaisevia tarinoitanne?alkusoitto mollissa
- Re: Voisitteko kertoa minulle rohkaisevia tarinoitanne?alkusoitto mollissa
- Re: Voisitteko kertoa minulle rohkaisevia tarinoitanne?Tellervo48