Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Tyhjennyksen jälkeen patti kainalossa leikkaushaavan kohdalla... pitääkö huolestua?

Hei kanssasisaret,

onko teistä kainalontyhjennyksen läpikäyneistä kenelläkään kokemusta kainaloon yhtäkkiä ilmenneestä kovasta pahkurasta? Kävin tänään terv.keskuksessa näyttämässä kainaloani, kun tuohon leikkaushaavan yläpuolelle ilmestyi tänään sellainen kova patti, tuntuu kuin olisi kananmuna kainalossa. Ajattelin itse, että tämä nyt olisi sellainen nestekeräymä ja että se tyhjennettäisiin. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, ettei kannata tyhjentää, kun patti on niin pieni (puhui tulehdusriskistä ja selvä se tietysti, että kainaloon mahdollisesti tehtävästä reiästä sellainen seuraa)... Ei myöskään ollut varma, että kyse on nesteestä, kun tuo patti on niin kova (nesteen kuuluisi höllyä). Kudosturvotuksesta puhuivat myös hoitajan kanssa ja nyt sitten kotona heräsi mieleeni kysymys, että onko tämä nyt sitten sitä lymfedeemaa? Pitääkö tästä huolestua vai voinko vaan - kuten neuvoivat - rauhassa odotella, että se laskee? Millä ihmeellä oloa voisi helpottaa?

Minulle tehtiin siis kokopoisto ja kainalontyhjennys parisen viikkoa sitten. Haava on parantunut hyvin ja käsi toimiikin melko hyvin käsivarressa tuntuvaa kiristystä lukuunottamatta (se kuulunee asiaan). Jumpannut olen pari kertaa päivässä ja lisäksi venytellyt kättä pitkin päivää sekä pitänyt sitä välillä kohoasennossa. Turvotusta en ole havainnut, paitsi nyt sitten tämä pahkura, jos tämä sellaista on. Voisi kai olla jotain verihyytymääkin, sellaista muistan että kertyi osapoiston jälkeen haavan ympärille ja sitä ei saatu pois vaikka kyllä yritettiin.

Ihmiskoe | 29.1.2013 klo 19:46:07