Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Totaaliresektio + kainaloevakuaatio
Tigemauk - kyllä se siitä! Asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella. Sen Sinäkin tulet huomaamaan. Monesti todennäköisesti tuntuu, että omassa päässä pyörii koko maailman huolet yhtäaikaa, mutta anna pyöriä. Jossain vaiheessa sieltä putoilevat pois ne asiat, joista ei juuri Sinun tarvitse huolehtia juuri tässä ja nyt. Ja kuten Vaarainkin taisi mainita sanan kärsivälisyys, niin siihen jotuu sopeutumaan. Ennen tätä syöpää toimin sellaisella vauhdilla töissä ja kotona, että kaiken olisi pitänyt tapahtua jo eilen. Mutta entäs nyt: olen ihan tyytyväinen tähän nykyiseen minääni: kaikki sitten aikanaan ;)Entä jalostaako tauti? Sanoin ystävälleni, joka myös on työkaverini, että p...e tämä tauti minua mitään jalostanu ole!!! Niin tämä vastasi, että hän huomaa selvästi, että kyllä on. No joo, eihän tämä mikään itsetarkoitus ole, mutta kyllä tämä sairaus hoitoineen muuttaa ihmistä - myönteiseen suuntaan tietenkin ;)))
Mutta tigemaukille: kirjoittele tänne - se auttaa, sekä Sinua itseäsi että meitä muita. Vaikka meillä monella tänne kirjoittelevalla hoidot on ohi, niin kyllä tämä lähes vuoden kokemus on meihin jokaiseen jättänyt jälkensä, näin luulen, oikaiskoon väittämäni se, jolle ei näin ole käynyt. Sairastumisen myötä on oppinut tutustumaan myös peikkoon nimeltä pelko. Se peikko onkin ollut välillä aika takertuvan luonteinen - tullut vierailulle aivan kutsumatta. Mutta älä anna Sinäkään jäädä sen asumaan; tiedän, että kyllä se Sinuunkin haluaa käydä tutustumassa.
Mutta se, mitä minä haluan sanoa Sinulle tigemauk ja te kaikki uudet sairastuneet (joka minua aina harmittaa vietävästi, kun tulee uusia sairastuneita): kyllä Sinä selviät! Älä ota ennakkoon selville hoitojen sivuvaikutuksia: ne ovat täysin yksilöllisiä. Sen sijaan, jos olet latautunut sytotiputukseen kassillisella tietoa sivuvaikutuksista, niin varmasti niitä saat (enemmän kuin mitä olisit saanut ilman tuota latinkia = placebovaikutus, tutkittu juttu).
Ja niistä tuntemuksistasi: kirjoita, puhu taikka vaikka huuda - säikäytä se peikko matkoihinsa, osoita, että se on pohjimmiltaan ihan arkajalka!
En todellakaan halua osoittaa olevani parempi/tietävämpi syöpäläinen kuin kukaan muukaan, mutta tälläisia ajatuksia minulla nyt tällä hetkellä on.
Lämmöllä toukokuu6.
- Re: Totaaliresektio + kainaloevakuaatiotoukokuu6
- Re: Totaaliresektio + kainaloevakuaatioSitähän se oli