Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ensimmäinen doketakseli takana

Hei,

Sama tilanne minulla, marraskuulla leikkaus, ensimmäinen Taxo nyt takana, näitä yhteensä kolme ja sitten 3 x CEF + 5 v hormonit.

Armoton väsymys, nukuttua ei vain saa. Kortisonit, tiedän. Sain saman tien noista myös parin kilon nestelastin ja ihon punotuksen. Ja suu on hellänä sytostaateista, ihan kuin olisi syönyt liian kuumaa ruokaa ja polttanut kielen ja kaikki suun limakalvot. Toisaalta, jos näillä pääsen tästä kerrasta, olen tyytyväinen. Kun kortisoni loppuu, saa taas nähdä, miten käy.

Minä olen kai onnekseni kohdannut tämän matkan varrella leikanneessa sairaalassa palkästään positiivisia ja kannustavia lääkäreitä ja hoitajia. Kaikki ovat painottaneet sitä, että vaikutukset eri ihmisille ovat erilaisia eri kerroillakin. Olen kuullut, mitä kaikkea voi ilmaantua, vielä enemmän olen kuullut ja lukenut näistä sivuvaikutuksista tältä palstalta, kiitokset taas kaikille, jotka olette kyselyihini jaksanneet vastailla :) Tiputuksessa ollessani kyselin sitten kaiken mahdollisen hoitajalta, joka antoi asialliset vastaukset ja vinkit.

Molemmat lääkärit, sekä kirurgi että onkologi, ovat kysyneet, miten pitkän sairausloman haluan. Minua on oikeasti kannustettu menemään töihin, jos olo sen sallii. Toisaalta olen saattanut asian puheessani ilmaista valmiiksi, että menen mielelläni ainakin ajoittain välillä töihin niin, että saan muuta ajateltavaa.

Teinitytön yksinhuoltajana ei varmasti ole tässä tilanteessa helppoa, en tiedä, onko se helppoa missään tilanteessa. Mutta teinitkin ovat erilaisia. Osa kasvaa ja kypsyy tällaisessa tilanteessa. Sitäkin sitten tietysti äitinä suree, että sälyttääkö liikaa vastuuta nuorelle, jonka kuitenkin pitäisi elää omaa nuoren elämäänsä. Tai näin minulla, teini kotona myös mutta en yksinhuoltaja.

Tämä kuule tulee meillä molemmilla menemään ihan jees. Alamäkiä tulee ja menee. Pointti on siinä, että muistetaan niiden alamäkien myös menevän, ei sinne syövereihin jää, vaikka joskus tuntuukin siltä.... on tässä tullut omakohtaisesti asia todettua...

t. Kaisa
Kaisamaria | 15.1.2014 klo 21:04:36