Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksia
Heippa Uppe! Olen syönnyt Letrozolea nyt reilun vuoden, joten jonkinlaista kokemusta on jo tältä ajalta. Muista, että kaikki eivät saa samanlaisia oireita, voi olla, että joku ei saa sivuoireita laisinkaan. Minun sivuoireet eivät ole pahimmasta päästä. Kun lukee lääkkeen tuoteselostuksen, tulee tunne, että ei voi ottaa ainuttakaan pilleriä.Noin kuukausi lääkkeen aloittamisesta alkoi yöuni heiketä, välillä valvoin kokonaisia öitä. Kun olin vuorotteluvapaalla,niin tuo ei häirinnyt pahemmin. Nyt olen ollut töissä heinäkuun alusta ja syön yöunta parantavaa lääkettä (triptyl). Helmikuun lopulla alkoivat rajut lihassäryt ja luusäryt, särkylääkkeistä ei ollut apua. Nuo oireet olivat ikäviä. Aloin syödä onkologin luvalla Omega 3 Nivelille, eli inkivääriä sisältävää. Noin puolen vuoden jälkeen huomasin, että kivut ovat poissa, mutta jatkan Omagaa.
Askeltamaan lähteminen on vaikeaa edelleenkin, aluksi köpöttelyä koko jalkapohjalla. Kun pääsen liikenteeseen, niin kaikki on ok.
Tästä lääkkeestä ei ole tullut ylipainoa, mutta kun en ole jaksanut liikkua, niin siitä on tullut painoa lisää. Limakalvot kuivuvat ja olen käyttänyt hormoonitonta Vagisan emätin voidetta. Nyt on hyvä olo, kun ei ole särkyä ja yöuni on kohdallaan. JOs näin menee, olen tosi tyytyväinen. Enää neljä vuotta jäljellä!!! Kun sivuoireet olivat pahimmillaan, en olisi siitäkään huolimatta vaihtanut lääkettä toiseen valmisteeseen. Oisi voinnut olla vaihto huonompaan.
JOs tämä lääke estää taudin uusiutumisen, niin kyllä sitä kestää vaikka mitä. Zemppiä sinulle, rankin vaihe on sinullakin takana ja on mahdollista, että lääkehoitokin onnistuu hyvin. Nautitaan siitä, kun päivät alkavat pidentyä ja aurinko lämmittää jo - ainakin ikkunan läpi.
Terveisin Gugi53
- Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksiaTulevaisuus?
- Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksiagugi53