Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksia
Hei!Minulla on nyt Letrotzolista 7 kkn kokemus. Kyllä tämä sujuu, vaikka pulmiakin riittää. Eikä varmaan kaikki edes johdu Letrozolista.
Unettomuus. Joudun ottamaan melko usein puolikkaan nukahtamis-pillerin. Välillä ajattelen, ettenkö todellakaan muka nuku ilman lääkettä enkä ota sitä. Tulee todistetuksi, etten todellakaan nuku. Yö menee valvoessa ja seuraava päivä on aika tokkurainen. Tämä vaiva on ilman muuta Letrotzolista.
Lihas- ja nivelkipuja ja varsinkin aamuisin kankeutta. Nivelten kulumia on jo ollut ennenkin mm. polvissa, mutta nyt vaivat ovat lisääntyneet. Näistäkin "syytän" Letrotzolia.
Päänsärkyä, jonka pääsyy on ilmeisesti kulunut niska ja kireät lihakset. Ehkä Letrotzolillakin on jotain osuutta? En tiedä.
Vatsakipuja. Syy on vähän kysymysmerkki ja pitäisi taas selvitellä.
Ilmeisesti leikkauksen jälkeisiä kipuja tuolla yläselän sisuksissa.
Minulle sanottiin, että kun leikataan ns. pehmytosia, niin voi olla kauankin kipuja kiinnikkeistä yms.
MUTTA näiden kanssa pärjää ihan hyvin näin eläkeläisenä, kunhan kuntoilee. Sinun pitäisi löytää itsellesi oma mukava muoto kuntoilla joko ryhmässä, yksin tai kaverin kanssa. Minä käyn kerran viikossa vesijumpassa ja kerran viikossa vesijuoksussa. Sauvakävelen ja lumikenkäilen. Teen omaa kotijumppaa. Lisäksi käyn niskani takia OMT-fyisoterapiassa tällä hetkellä kerran kuukaudessa.
Kun soitin polille näistä vaivoista, niin kaikki heti tutkittiin. Kuvattiin pää, otettiin keuhkoröntgen ja ylävatsan ultra. Olin paksusuolen tähystyksessäkin. Vatsakirurgi sanoi, että seuraavaksi pitäisi ottaa tietokonekuva, jos eivät kivut lopu.
Ja melkein samaan syssyyn oli ensimmäinen vuositarkastus, jossa oli mammografia ja rintojen ultra ja verikokeita.
Paino ei ole juurikaan noussut. Painan 1,5 kiloa enemmän kuin leikkauspäivänä.
Letrotzolin vaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä. Yhdellä tutullani ei ole mitään vaivoja, vaikka syö samaa läälettä. Ja korostan sitä, että kyllä näilläkin vaivoilla tämä elämä sujuu. Ja monella oireet lievenevät, kun hoito jatkuu.
Neulova mummo minäkin olen.
- Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksiaTulevaisuus?
- Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksiaTättärä