Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Letrotzol, minkälaisia kokemuksia

Kiitos Tulevaisuus ja guigi!

Kuulostaa siltä, että välttämättä ei ihan niin moninaisia oireita Letrotzol:sta ole tarjolla kuin mitä olen lukenut Tamofenia syövien kertomuksista.

Minulla on oletettavasti edessä tämänkin lääkkeen kanssa ne lihas- ja luusäryt koska olen potenut niitä koko sytohoitojen ajan. Ylipainoakin on jo valmiiksi, joten haasteellista tulee olemaan. Hoitojen ajan olen syönyt Ergotamia. Olenkin miettinyt, että josko siitä johtuvat nämä säryt, kun mitään selvää vastausta sytojen syyllisyydestä en lääkäriltä enkä omahoitajaltakaan saanut, kun viime tiputuksessa näistä kyselin. "Saattaa tulla, olla jne." oli vastauksina. Vaihdevuodet minulla alkoivat jo viiskymppisenä. Niihin oireisiin söin hormonilääkkeitä pitkälti toistakymmentä vuotta. Siis kenties ... taikka sitten ei?! Mun ongelmani lienee, että en osaa kysyä oikeita asioita esim. omahoitajalta. Läkärinä minulla on vasta erikoistuva. Useimmiten tiputustilanteessa on useampia yhtä aikaa hoidoissa. Ei siinä kehtaa varata omahoitajaa omiin juttuihinsa koko ajaksi.

On myönnettävä, että olen viimeiset pari vuotta laiminlyönyt lähes täydellisesti kuntoliikunnan. Jotenkin vain eläköitymisen myötä ajauduin totaaliseen "mummi" -rooliin. Käsitöitä, lapsenlapsia ja vielä vähän käsitöitä, näiden välissä hyvää ruokaa jne. Ulkomaanreissuilta kerään aina pari kolme kiloa edellisten päälle.

Viime kerralla keskustelin omahoitajan kanssa kuntoutuksesta. Vastaus oli, että syöpäpolin kuntoutus on lähinnä kokopoiston jälkeistä fysioterapiaa. Minulta ei poistettu muuta kuin kasvain ja muutama imusolmuke tyhjennettiin. Syöpäklinikalta ei saa apua näiden muiden juttujen hoitoon. Terveyskeskukseni kuntoutuksesta syöpähoidon jälkeen minulla ei vielä ole mitään käsitystä. Aikaisempi kokemukseni sieltä saatavasta avusta, ennen näitä kremppoja, on todella huono. Käsitykseeni vaikuttaa varmasti myös se, että olen ollut hyvän työterveyshuollon piirissä niin pitkään, että en ole terveyskeskuspalveluja juurikaan aikaisemmin tarvinnut.

Kuten huomaatte, olen kärsimätön näiden juttujen kanssa. Kevättä pukkaa väkisin ja pitäis jo päästä pihahommiin, jos ei muuten niin mielikuvissa. Näillä lihaksilla ei nyt pysty edes mielikuvaleikkiin.

Mitä kautta kanssasisaret olette näitä kuntouttavia hoitoja etsiskelleet ja saaneet? Ainakin oman terveyskeskukseni palveluihin pääseminen kestää, jos ei ole konkreettisesti pää kainalossa.

Uppe

Uppe | 25.1.2013 klo 10:15:27