Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kuulumisia
Tervehdys Riitta 47Kauan sitten oli televisiossa asiaohjelma, jossa kerrottiin psykölogin tehtävästä. Psykologi ei voi ratkaista kenenkään ongelmia, vaan ainoastaan tekee avain kysymyksiä. Siis kysyy "potilaalta" jotain ja saa potilaan puhumaan ja kertomaan ongelmastaan/asiastaan ja kun potilas lakkaa puhumasta, antaa taas uuden avaisanan, jolla saa potilaan taas puhumaan. Eli potilas puhuessaan ongelmastaan huomaa itse miten pitisi asiansa ratkaista.
Luennoitsija psykoloogi on ollut tahditon ja ymmärtämätön.
Tiedän tapauksen, jossa psykologi on huutanut ja haukkunut potilaansa.
Joka ikinen hetki kaikilla ihmisillä on tulevaisuuden suunnitelma ja se voi katketa sekunnissa. Jos ei voi suunnitella mitään, silloin on kasvi. Suunnitelma voi olla vaikka kuinka pieni esim. vaikka voimani on pohjamudassa, tänään raahaan itseni ikkunan ääreen ja katson miltä ulkona näyttää. Urheilijat, jotka menehtyivät lentoturmassa elivät vahvassa tulevaisuuden suunnitelmissa....eikä toivottavasti kukaan psykologi ole varoittanut näitä uskomasta innokkaasti tulevaan kisailuun ja sanonut ettei pidä siitä nyt vielä puhua.
HUI!!
En usko juuri muihin kuin itseeni, olematta itserakas tai itsekäs väärällä tavalla.
Edesmennyt Leena Peltonen Palotie halusi että kaikki ihmiset saisivat tietoa ja tiedon tulee olla avoin kaikille....uranuurtaja tälläkin saralla.
Jostakin luin että jokaisen pitäisi jättää jälkeensä jotain hyvää maapallolla olostaan. Leena P.P. jätti sitä monipuolisesti.
Minulla on eri syöpis ja alussa Hb oli 92 LA66 ja pikkuhiljaa Hb kohosi kahden vuoden aikana 148 asti, nyt laskenut 145.
Vaikka tiedänkin mihin lopulta sairauteni johtaa, en sure sitä nyt.
Elän "täysillä" kuten ennenkin.
Minulle tuli mieleeni jostakin jo heinäkuussa että tulevana jouluna luuraan mahdollisimman monissa joulukonserteissa ja tapahtumissa joissa en juuri koskaan ole ennen käynyt. Käyn syömässä jouluaterian jossain raflassa ystävieni kanssa ja pyydän kotiini kohtalotoverini joulutunnelmiin. Olen nähnyt jo nyt kynttilälyhtyjä parvekkeela....jouluun ei ole pitkä aika.
Sinulle kuuluu nyt hyyvää, joten hyvä mielikin parantaa ja antaa voimia. Pikkuhiljaa paraneminen tapahtuu.
Terveisin
anemonet
- Kuulumisiariitta47
- Re: Kuulumisiakultsikki
- Re: KuulumisiaKarhutar
- Re: Kuulumisiamayu
- Re: KuulumisiaUntuvikko
- Re: Kuulumisiagugi53
- Re: Kuulumisiacarpe diem!
- Re: Kuulumisiariitta47
- Re: Kuulumisiamayu
- Re: Kuulumisiatullis