Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tyrni65, miten menee?
Siihen nähden miten vakavasta asiasta minun tapauksessani on ollut kyse (mahdollinen sydänvaurio tms. muu vakava toksinen seuraus) tuntuvat nuo lääkärisi sanat kovin lässytykseltä. Lieneekö hän itse koskaan saanut sytostaattihoitoa. Mielestäni tässä on kyse jo hoitovirhettä hipovasta tilanteesta, ei toki mistään pienestä myönnetystä kesälomasta. Voimien keruukin on lähinnä haave joka siintää hoitojen päätyttyä edessä, siiheksi sinnittelen pysyäkseni hengissä. Välillä jaksaa vähän istua, välillä maata, kauppaankin on vääntäydyttävä. Suihkussa käyminenkin käy voimille. Muutama hyvä päivä välissä on antanut psyykkistä voimaa.Miten potilas itse voi joutua tilanteeseen, jossa joutuu aktiivisesti kontrolloimaan ja pitämään huolta siitä että tuikataan oikea määrä troppeja verenkiertoon? Tämänhän tulisi olla hoitavan tahon ja heidän ammattitaitonsa vastuulla. Minähän en ole asiantuntija, minulla tulisi olla oikeus olla potilas, saada turvallisesti oikea hoito. Itse tiputustilanteessa on kuulemma myöhäistä puhua painonlaskusta, koska lääkitykset tilataan jo edeltävänä päivänä. Olen menettänyt tämän ja toisen samaan hoitojaksoon liittyvän ison sössimisen takia luottamukseni hoitojärjestelmään aivan täysin (yksit.kohdista en uskalla puhua ongelmien pelossa). Olen tullut siihen lopputulemaan että hoitohenkilöstö ei ehdi paneutua minun asioihini, potilaspaine on niin iso.
Kun fyysinen vointi on huono en minä kykene elävöittämään mielessäni hyviä ajatuksia. Toisen ihmisen läsnäolo tuntuu välttämättömältä, mutta seurustelua sekään ei ole. Valtavan pahanolon kourissa takertuu toiseen ihmiseen kuin hukkuva; älä poistu läheltäni, älä jätä minua yksin, en selviydy tämän pahan olon ja pelon kanssa. Yksinoloa en soisi kenellekään, joka joutuu kokemaan tämäntyyppistä huonovointisuutta kuin mistä minä olen kärsinyt. On aivan uskomatonta että joku on selvinnyt CEF/6 hoidosta pelkällä väsymyksellä. Taitaa olla kyseessä teräsnainen.
- Tyrni65, miten menee?Kristitty Lilja
- Re: Tyrni65, miten menee?Tyrni65
- Re: Tyrni65, miten menee?Karhutar
- Re: Tyrni65, miten menee?Karhutar
- Re: Tyrni65, miten menee?Kristitty Lilja
- Re: Tyrni65, miten menee?Kristitty Lilja