Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tyrni65, miten menee?
Hei TyrniTarkoitukseni ei ollut vähätellä kokemustasi, vaan ainoastaan halusin kertoa sen, että parempaakin voi olla tulossa ja helpompaa on myös lupa vaatia ilman syyllisyyden tai pelon tunteita.
Eikä se minun lääkäräni mitenkään lässyttänyt, vaan sanoi ainoastaan sen, minkä joku toinen syöpäpotilas kiteytti hoidot saatuaan näin: ei tapeta ihmistä syövän ympäriltä, vaan hoidetaan vain se syöpä. Sen voit itse päätellä, onko tämä tavoite kohdallasi viimein toteutumassa, mutta joka tapauksessa, voimia se vaatii ja tietoista ponnistelua asian puolesta. Et ole hoitoihin suostuessasi voinut tietää, mitä on edessä, ja jos olisit tiennyt, niin mitä sitten olisit tehnyt???
Tosiasia on, että jokaisen elimistö on niin yksilöllinen, ettei kukaan voi etukäteen tietää, miten kukin "normiannoksiin" reagoi. Minunkin Taxotere-annostani pienennettiin ensimmäisen tiputuksen jälkeen 15 %, ja vaikka jouduinkin koko ajan pitelemään puoliani selvitäkseni hoidoista ja sivuoireista, niin en siltikään tuntenut olevani heitteillä. Kaikesta huolimatta minua kuunneltiin ja sain apua, kun jaksoin pyytää ja pitää poliklinikkaan yhteyttä. Tyylipisteitä ei kenellekään herunut, mutta homma toimi, miten kuten.
Hoitosuhde on myös luottamussuhde, ja sen saavuttamiseen joutuu näkemään vaivaa. Sinulla on ollut rankka alku ja olet joutunut taistelemaan lujasti niin omia pelkojasi kuin hoitorutiinejakin vastaan. Siinä viimeistään oppii tuntemaan itsensä ja pitämään myös puolensa. Kunhan tämä kaikki on ohitse, niin huomaat ettei se ihan turhaa ollutkaan, vaikka kokemus ei ehkä jalostakaan.
En kiusaa sinua tämän enempää, koska jos on hyvä päivä, niin nauti siitä rauhassa ja jos huono on, niin so not. Vihakin on energisoiva tunne ja osoittaa, että voimaa on vielä jäljellä. Jaksamisia,
Terveisin Karhutar
- Tyrni65, miten menee?Kristitty Lilja
- Re: Tyrni65, miten menee?Tyrni65
- Re: Tyrni65, miten menee?Karhutar
- Re: Tyrni65, miten menee?Karhutar
- Re: Tyrni65, miten menee?Kristitty Lilja
- Re: Tyrni65, miten menee?Kristitty Lilja