Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
HER2-
Hei, olen uusi tulokas. Oikeasta rinnasta leikattiin syöpä osapoistolla 1.11. ja lopulta koko rinta 23.11. Imusolmukkeet puhtaat. Nyt sain eilen tiedon että on her2- ja cef-hoidot alkavat joulun jälkeen 6 kertaa ja sitten tamofen 5 vuoden ajan. Te kaikki keskustelette her2+:sta. Miten tämä minun her2- poikkeaa teistä. Kuinka paha olo ym. sivuvaikutukset teilletästä cefistä tuli. Mihin pitäisi varautua ja kestääkö ne vaivat ihan koko hoidon ajan vai helpottaako siinä välillä taas ennen seuraavaan tiputukseen menoa. Ja miksi jotkut saavat vielä sädehoitoa mutta minulle sitä ei tullut.
Tänään olen menossa hammaslääkäriin tarkistuttamaan hammaskalustoni. Ne pitäisi kai olla ok ennen hoitoja. Tiputusten väli on kai 3 viikkoa. Entä oletteko käyneet töissä tänä aikana.
Tällä hetkellä oloni on ihan hyvä. Kainalo paranee hyvää vauhtia. Tosin vähän väsynyt olo on ja oikein mitään ei saa aikaiseksi täällä kotona. Siivota pitäisi mutta ei huvita. Olen naimisissa ja 49 v. Kaksi kouluikäistä tyttöä, 17 v ja 8 v. Nuoremman kanssa naurettiin jo tällä viikolla kun kerroin että äitistä saattaa tulla kalju hetken päästä vähäksi aikaa.
Välillä tuntuu vähän yksinäiseltä. Ei kukaan ns. terve oikein osaa ajatella mitä kaikkea meidän päässä liikkuu. Muutama hyvä ystäväni ei ole kertaakaan ottanut yhteyttä sen jälkeen kun kuulivat sairastumisestani.
En osaa mitenkään hirveesti pelätä tällä hetkellä. Tunnen kuitenkin olevani hyvässä hoidossa ja nautin joka aamu herätessäni kuinka hyvä olo on. Nautin elämästäni nyt enemmän kuin ennen.