Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uusi syöpäläinen
Voi suuri kiitos kaikille vastanneille! Tuli heti parempi olo, kun näin miten paljon vastauksia tänne oli ilmestynyt ja miten ihania rohkaisevia viestejä on tullut :) Aivan uskomatonta, miten voi muutama sanakin antaa toivoa ja rohkeutta - ja ihan vierailta ihmisiltä.Tänään on ollut jo vähän parempi päivä, kävin koirien kanssa metsässä ulkoilemassa ja se teki hyvää. Asun yksin, ja koirista on aivan valtavasti lohtua tässä tilanteessa. Lapseni ovat jo nuoria aikuisia ja asuvat kauempana, mutta joulun ajan oli tupa täynnä väkeä ja se auttoi onneksi jaksamaan pitkät joulun pyhät. Lisäksi minulla on muutama hyvä ystävä, joille olen kertonut tilanteestani. He ovat olleet myös tukenani tässä alun shokkivaiheessa.
Sinulle nimimerkki miksi minä; hienoa että olet päässyt nuin nopeasti hoitoputken alkuun. Kovasti tsemppiä tuleviin koitoksiin! Ja ehdottomasti kannattaa hakea ulkopuolista keskusteluapua jos siltä tuntuu. Tuota syövän leviämistä minäkin pelkään, että mihin asti se on kerinnyt luikerrella kehossani...
Chris68, sinulle myös voimia leikkaukseen ja siitä toipumiseen. Tulehan sitten kertomaan kuulumisiasi kun jaksat.
Tämä odottaminen on tosiaan raskasta ja kaikki tämä epätietoisuus. Itse olisin niin valmis jo täyteen toimintaan, mutta ei tässä auta muuta kuin odottaa.
Minulla on työterveyslääkärini soittoaika 8.1. koskien mielialalääkitystäni (olen sairastanut keskivaikeaa-vaikeaa masennusta yli 5 vuotta, ja olin juuri pääsemässä siitä hiljalleen eroon ja purkamassa lääkitystäni, kun nyt iski sitten tämä) ajattelin samalla kysellä tarkemmin nuista paksuneulanäytteiden tuloksista. Uskoisin nyt olevani henkisestikin paremmin valmis kuulemaan tuloksia. Ehkäpä en silloin ensimmäisellä kerralla olisi pystynyt niitä vastaanottamaankaan kunnolla. Sen verran tiedän, että kasvaimeni ovat ultran mukaan kooltaan 0,7cm ja 1,8cm ja syöpä on duktaalinen, siinä kaikki.
Minulle on myös ollut alusta asti selvää, että kerron tästä sairaudesta avoimesti. Masennukseen sairastuminen on ainakin sen minulle opettanut, että pahaa oloa ei kannata hautoa sisälleen - se vain pahentaa tilannetta. Lapsilleni kerroin heti, kun ensimmäinen epäilys syövän mahdollisuudesta tuli. Toki he järkyttyivät, mutta alun järkytyksen jälkeen olemme jutelleet paljon ja he ovat tsempanneet ja rohkaisseet minua urheasti <3
Voimia kaikille kohtalonsisarille ja kiitoksia tästä ihanasta vertaistuesta jokaiselle kirjoittajalle.
- Uusi syöpäläinenDella
- Re: Uusi syöpäläinenuukole
- Re: Uusi syöpäläinenChris68
- Re: Uusi syöpäläinenKaisamaria
- Re: Uusi syöpäläinenmiksi minä
- Re: Uusi syöpäläinenKaisamaria
- Re: Uusi syöpäläinenMinnalla
- Re: Uusi syöpäläinenmanti
- Re: Uusi syöpäläinenDella