Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintaa särkee, mitä seuraavaksi
Hei Pepper!Minä ainakin odotan, sillä olen käynyt viimeksi tiistaina tutkimuksissa samasta syystä kuin sinäkin, ja nimenomaan niin että terve rinta on ollut kipeänä. Mitään sieltä ei kuitenkaan löytynyt, vaikka nänni vetäytyykin yhdestä syrjästään sisäänpäin käsi ylhäällä: nännin takaa siitä kohtaa ovat rintarauhaset surkastuneet jo pois, eikä rasvaa ole tullut tilalle, sanoi rintoja leikkelevä ja korjaava kirurgi minulle.
Mutta mikä sitten voisi olla minun tapauksessani kivun syy? Sairastin reilu kuukausi takaperin influenssan, ja vaikka tauti sinänsä oli nopea ja piti minut vain vuorokauden vuoteen pohjalla, niin siitä jäi jonkinmoinen tulehdus nieluun. Vaikkei tullut yskää eikä ollut nuhaakaan, niin joka aamu nielusta irtosi sitkeää, vihreää limaa, ja viikkojen kuluessa myös terveen puolen kainalo - ja rinta - tuli tosi kipeäksi. Muuten voin ihan mainiosti, mutta kainalo oli jo silmiinkin pullean näköinen, joten niin sitten soitin oirepolille, ja pääsin pikaisesti ultraäänitutkimuksiin - samalla tuloksella kuin Sinäkin.
Tarina ei kuitenkaan lopu tähän. Kun stressi hellitti, iski pian nuhakin, ja kipeys kainalon imusolmukkeista alkoi sulaa pois - ilmiö, jonka olen joskus aikaisemminkin huomannut. Joten olisiko mahdollista että sinunkin tapauksessasi jokin virus pyrkii saamaan sinusta yliotetta, ja sen takia sekä rinta että kainalo ovat olleet kipeinä? Aikuisella virusinfektiot voivat kestää useita viikkoja, ilman että varsinaisesti olisi kuumetta tai muitakaan taudin oireita. Vain imusolmukkeet tekevät "ylitöitä" tuhotessaan erilaisia viruksia ja bakteereita.
Joten minä olen tässä tilanteessa päätynyt siihen, että parantelen muun tautini pois. En murehdi rintaa, mutta hakeudun taas tutkimuksiin, jos jotakin uutta ilmaantuu. Yksityisesti voisin tietysti käydä rinnan magneettikuvissakin, mutta tähän minulla ei tällä hetkellä ole varaa - eikä oikeastaan motivaatiotakaan, onhan seuraava tarkistuspiste jo niinkin pian kuin toukokuussa. Mutta tämä on vain minun ratkaisuni, tässä tilanteessa kun nyt olen.
Onneksi influenssia ja flunssia on hoitojen jälkeen tullut harvoin, mutta silloin kun ne tulevat, niin jäljellä olevien imusolmukkeiden toiminta jaksaa aina yllättää - ja huolestuttaakin, koska niiden pullistelu ja kipu on ainoa merkki, että jokin infektio myllää jossakin. Aikaisemmin niiden olemassaoloon ei kiinnittänyt paljonkaan huomiota, mutta nyt ne huomaa paremmin, kun iso osa on leikellyltä puolelta on viety pois - minultakin jopa 23. Joten näillä eväin yritän sitten pärjäillä taas seuraavaan kontrolliin asti.
Viestistäsi ei selvinnyt, oliko Sinulla jo syöpädiagnoosi takana, mutta sitä epäillessä ja uumoillessa joutuu hakemaan jopa oikeaa lääkäriä, joka osaisi kuunnella ja tehdä ne oikeat kysymykset. Sen jälkeen kaikki onkin sitten elämistä "uuden" kropan ja tietoisuuden kanssa. Voimia Sinulle tähän kaikkeen,
t. Karhutar
- Re: Rintaa särkee, mitä seuraavaksiKarhutar
- Re: Rintaa särkee, mitä seuraavaksiseija-anita