Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintaa särkee, mitä seuraavaksi

Hei!

Täällä kokemusta myös rintatulehduksesta. Lääkärin mukaan se on harvinaista synnyttämättömällä naisella, niin minulla se on ollut jo neljä kertaa, nyt juurikin tuo neljäs kerta päällä. Oikeassa rinnassa on sisäänpäin kääntynyt näni, joka ilmeisesti aiheuttaa tuon tulehduksen. Se on kaksi kertaa avattu ja poistettu verinen mätä ja hoidettu avohaavalla, kaksi viimeistä kertaa vanha haava on auennut, ja mätä on poistunut itsekseen.

Minulle lääkäri totesi, että mammoon ja ultraan kannattaa mennä puolen vuoden välein ja aina kun huolestuttaa. Rintani oi kuin mukulapelto, ultran kuvissa noita rasvapesäkkeitä löytyy enemmänkin, mutta tuo oikea vain oireilee. Tosin nyt alkaa kyllästyttää ikuinen huoli ja aion vaatia nänniin korjauksen, jotta tuo jatkuva tulehduskierre saadaan katkeamaan. Toisessa rinnassa kun ei ole mitään oireita ja tämä toinen nyt jo kolmas kerta puoleen vuoteen. Kaiken tulehduskierteen ja antibiootin syömisen keskellä sairastuin sitten vielä antibioottiripuliin, mikä sekään ei ole aivan huoleton tauti.

Itse olen saanut lähetteen mammoon ja ultraan joka kerta heti ilman eri perusteluita. Ikävä tauti, mutta toistaiseksi selvinnyt vielä pahemmalta. Itselläni vielä työterveys hoitaa maksut, joten sikäli olen onnellisessa asemassa. Jaksamista kaikille!
jaija | 8.2.2010 klo 22:16:07