Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintaa särkee, mitä seuraavaksi

Hei Pepper! Nuo rinnan vihlaisut ja pakotukset ovat itselleni tuttuja siinä mielessä, että kuuluvat myös mastopaattisten rintojen eli maitorauhasen rakkulataudin kuvaan. Rinnat ovat muhkuraiset ja siten vaikeasti tutkittavat. Olen ollut huomaavinani itsestäni, että kun elämässä on huolia, niin kivut rinnassa ja rinnan syrjällä yltyvät. Samoin yltyy rintojen tarkkailukin.
Toinen nänni on ollut hieman vetäytynyt jo tyttösestä lähtien. Samoin synnytyksen jälkeen rinnoista tuli maidon mukana verta. Silti sain luvan imettää.

Tulehdusten poissulkemiseen olen käyttänyt kuuriluontoisena viikon verran tulehduskipulääkettä esim. buranaa ja katsonut helpottaako oireet sen jälkeen.

Kerroit mm., että toinen korva/leuka hampaat särkevät koko ajan. Oletko käynyt hammaslääkärissä kertomassa oireista? Minulla oli hirmuisen kovat korva+leukasäryt yöllisestä hampaiden narskuttelusta johtuen. Tämäkin voi olla seurausta stressistä. Hoitona oli purentakisko. Sekään ei tosin ollut halpaa lystiä.Purentakiskoa voidaan kyllä hioa käyttötarpeen mukaan aina uudelleen.

Munasarjasyöpään sairastumisen jälkeen kävin 46-v. yksityisellä gynellä tutkituttamassa rinnat. Sain lähetteen mammoon. Siellä löydöksenä kysta vas. rinnassa. Seuraava mammografiaa suositeltiin haarukkaan 47-48-v. Ammattimaista seurantaa ei ole muuten kuin syöpäkontrollien yhteydessä.

räpsy | 25.1.2010 klo 11:20:52