Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Muistihäiriöitä rintasyövän sytostaattihoidosta?

Hei,

Minulla CEF-hoito on vielä (yhtä vaille) kesken, joten voin vasta vain omasta kokemuksestani tähän asti:

TAXO hoidot selvästi vaikuttivat aivotoimintaan. Muisti ja suunnittelu- ja keskittymiskyky tökkivät harmillisesti. Olen tottunut toimimaan paljolti "pään varassa", joten kokemus oli todella ärsyttävä ja pelottavakin alkuvaiheessa, kun ei tiennyt meneekö se ohi vai jääkö päälle. Meni kuitenkin uskoakseni ohi. - Väsymys ja unihäiriöthän kyllä myös aiheuttaa tuollaista häikkää, mutta jotenkin sytostaattihoidon aiheuttama kokemus oli selkeästi erilainen.

CEF-hoidot eivät ole minulle aiheuttaneet haittaa ainakaan samassa määrin.

Esim. amerikkalaisilla syöpäaiheisilla saiteilla keskustellaan paljon chemo-brain ongelmista.

Kuten muutkin vastaajat, uskon ja toivon että kaikenlainen virike-stimulointi ja hyvä ravinto on hyväksi for the little grey cells. Terapoin siis itseäni ja aivojani ravintorikkaalla värikkäällä tuoreella ruoalla, musiikilla, taiteella, leikillä, naurulla, hulluttelulla, ulkoilulla, levolla ja kaikella muulla kivalla mitä keksin.

Kiitos hyvästä aihe-avauksesta! Seuraan kiinnostuneena mitä asiasta kirjoitetaan :)

Synapsit napsaamaan,
Huua
Huua | 11.1.2013 klo 16:13:09