Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Muistihäiriöitä rintasyövän sytostaattihoidosta?

Hei Anne

Kyllähän se ensin pelästyttää, kun aivojen tilalla tuntuu olevan vain kiisseliä, mutta kun otat aikasi ja alat taas elää normaalia elämää,niin huomaat palautuvasi ja saavasi takaisin myös "vanhaa" itseäsi. Sellaiset asiat, jotka eivät vie hyvinvointiasi eteenpäin, kannattaa karsia nyt elämästä pois ja löytää tilalle juttuja, joista saat aidosti iloa.

Minäkin olen toteuttanut lapsuuden haaveeni ja alkanut harrastaa tanssia, ja huomaan kehittyväni, vaikka olen jo hyvinkin keski-ikään lennähtänyt kottarainen. Aluksi tuntui, että koreografiat eivät pysy päässä millään, mutta en antanut periksi, ja nyt huomaan että aivot ovat jo nopeammat kuin tämä vanheneva kroppa.

Mutta mitä minä nyt yritän sanoa, niin älä liikaa kiinnitä huomiota siihen, että joitakin muutoksia on tapahtunut. Ne kuuluvat ihmisen elämään, ja kun hyväksyt tilanteen, huomaat sopeutuvasi ja tajuat, että aivot itsekin korjaavat itseään, kun annat itsellesi vain tilaisuuden elää mahdollisimman rikasta elämää. Kyky nauttia on kuitenkin tallella, ja sen nautinnon ja ilon kautta syntyy uusia muistijälkiä vahvistamaan aivojen toimintaa.

Luota elämään ja anna itsesi elää sitä eri tempoilla.

Terveisin
Karhutar | 2.2.2013 klo 17:49:54