Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: elämää ei sen enempää....
Jokainen ihminen on erilainen, jokainen syöpä on erilainen ja jokainen ennuste on erilainen. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa elää oman syöpäennusteensa kanssa. Sen voi omalta osaltani kertoa, että kävin täysin pohjalla. Suunnittelin hautajaiset ja testamentit, valmistauduin kaikkein pahinpaan. Aika kului, eikä sitä pahinpaa tullutkaan. Saadut ennusteet eivät ehkä toteudu, hyvät tai huonotkaan. Päivä päivältä aloin vähitellen, kuin huomaamatta luottaa enemmän ja enemmän huomisen saapumiseen ja pikkuhiljaa, kuin varkain yllätin itseni suunnittelemasta tulevaa. Minua loukkasi myös usein joidenkin ihmisten suhtautuminen; ikäänkuin en olisi saanut syöpäsairaana olla iloinen. Olisi pitänyt näyttää enemmän surkealta ja valittaa enemmän. Ei kukaan voi oikeasti tietää, mitä joku ihminen käy sisimmässään läpi. Kaikki eivät vain halua tuoda sitä julki, vaan haluavat jatkaa elämäänä kuten ennenkin ja ehkä yrittää nauttia siitä enemmän, kuin ennen sairastumistaan. Eli ns. ottaa kaiken irti, kun vielä niin voi tehdä. Vaikka minulla onkin nyt 7 vuotta, kun sain tietää sairastumisestani ja olen siis tällä hetkellä terve, en voi sanoa, ettei menisi päivääkään, etten olisi tietoinen siitä, mitä olen käynyt läpi ja mitä voi olla edessä. Sen olen oppinut, että murehtimalla etukäteen asioita, jotka eivät sitten toteudukaan, menettää nykyhetkestä arvokasta aikaa, jonka voisi käyttää johonkin muuhun, jonka tietää varmasti piristävän itseä...- elämää ei sen enempää....niin pieni
- Re: elämää ei sen enempää....riitta47
- Re: elämää ei sen enempää....riitta47
- Re: elämää ei sen enempää....fiesta
- Re: elämää ei sen enempää....niin pieni