Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Apua! Miten pitää pää kasassa syöpädiagnoosin jälkeen??!!

voi sinua, tuskamuikkunen. kurjaa kuulla tilanteestasi. nyt jos koskaan, kaikki turvaverkostot, suku ja läheiset ystävät pitää pyytää hätiin, sillä tosi on että sitä on diagnoosin jälkeen kuin unissakulkija ja aivan poissa tästä maailmasta. ja vaikka nyt tuntuu, että elämä loppuu tähän, kaikki muuttuu, niin kuitenkin, elämä jatkuu. syöpiä hoidetaan nykyisin aivan hirmuisen hyvin, eikä diagnoosi suinkaan merkitse kuolemaa, vaan uuden jakson alkua elämässäsi. minulle moni sanoi, että pitää yrittää ottaa positiivisesti ja nähdä valoisat asiat, että se vaikuttaa paranemiseenkin. mutta se melkein suututti minua, sillä tajusin jotenkin jo sillä tuskan hetkellä, että tämä masennus, ahdistus ja kipu on käytävä läpi, sille on vain annettava tilansa. ja tulee taas päivä, jolloin aavistus valoa säteilee risukasaankin. se ei ehkä ole sellaista kuin ennen mutta mikä tässä elämässä pysyisi muuttumattomana, kuin näennäisesti. itse sain diagnoosin lopullisesti reilu kuukausi sitten, vaikka parin kuukauden ajan se oli jo siinä huulilla. nyt, kun on leikattu ja hoidot ovat alkaneet, on mieli jo paljon positiivisempi ja suunta eteenpäin. samaa toivon sinulle, kunhan ensin annat itsesi rauhassa tulla tutuksi tämän uuden asian kanssa
teituri | 25.7.2010 klo 09:07:29