Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaus ohi

hei tuutikki-t ja ellinoora

erilaisia käytäntöjä tosiaan näyttää olevan - minulle annettiin samoja neuvoja kuin sinulle ellinoora, eli suihkuun vaan tikkien kanssa, kunhan kuivatessa varoo ja painelee, eikä hankaa leikkausaluetta
minullakin dreeni olisi saanut olla vielä kauemmin, mutta jo kotiinlähtöä odotellessa se vuoti vaatteille ja hoitaja kun sitä katsoi, niin epäili että se irtoaa itsekseen - onneksi rauhoitteli että ei se mitään, niin käy usein. vaan tuo turpoaminen liittynee juuri siihen, että nestettä oli vielä tulossa ja kun dreeni irtosi, niin se nestehän jäi sisälle.
huomenna menen muissa asioissa käymään sairaalassa ja käyn saman tien näyttämässä osastolla, itse on vaikea arvioida nesteen määrää ja merkitystä
haava vaikuttaa minun silmissä olevan ihan kunnossa - maallikkona on tietenkin vaikea arvioida, mutta onneksi tuttavapiirissä on alan ihmisiä, ja heidän kommenttejaan kuultuani olen rauhallisella mielellä
jumpata voin ihan hyvin, toki kainalosta kiristää (imusolmukkeita sieltä poistettiin), mutta käsi nousee mukavasti ja olkapäitäkin pystyn pyörittelemään, "lymfapatukkaa" puristelen vähän väliä lepäillessänikin. hyväksi olen myös huomannut ohkaisen tyynyn pitämisen käden ja vartalon välissä makuulla ollessa ja välillä muulloinkin
jotain pieniä kotihommia olen puuhastellut, mutta kyllä kunto on sen verran matalalla, että suuri osa päivästä kuluu istuskellen tai makaillen - ja varmaan hyvä antaa keholle toipumisaikaa, joku tuttu alan ihminen sanoi että tän kokoisesta leikkauksesta toipuminen saattaa keholta viedä puolesta vuodesta vuoteen - ja toisaalta koetan muistaa, että tämä nyt koettu saattaa olla tämän hoitoprosessin helpoin vaihe - rankat ajat on vasta tulossa, joten nyt kannattaa levätä ja toisaalta nauttia siitä puuhastelusta mitä jaksaa tehdä

hyviä toipumisia teillekin
tv. irene
irene | 18.11.2007 klo 20:43:33