Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpään
Hei Ellinoora!Minulle ainakin tiputtivat kortisonia pillereiden lisäksi taxoteren alle. Myös CEF tiputuksien yhteydessä annettiin kortisonia. Lisäksi Kytril-pahoinvoinninesto lääkettä tiputtivat molempien kanssa.
Käsittääkseni levinneisyystutkimuksia ei tehdä automaattisesti kaikille, vaan joko oireiden perusteella tai jos muuten epäillään mahdolliseksi sairauden levinneisyyttä. Itse pääsin hoitoputken jälkeen vielä luuston gammakuvaukseen selkäoireiden takia. Onneksi kyseessä oli vain toiminnalliset ongelmat.
Toisilla laskee hemoglobiini enemmän, toisilla vähemmän. Voit syödä rautapitoista ruokaa ja sen lisäksi c-vitamiinipitoisia marjoja, hedelmiä, mehuja jne. C-vitamiini tehostaa raudan imeytymistä ravinnosta.
Minulla vatsa temppuili koko sytostaattijakson ajan, vuorotellen ummetuksen ja ripulin välillä. Imodium ja laxoberon tuli tutuksi. Pahoinvoinninestolääkkeet aiheuttavat monille ummetusta, mutta toisaalta ei oikein ilman niitäkään pärjää.
Muista kuitenkin kaiken keskellä, että sytostaatit ovat lääkkeitä, ja niiden tarkoitus on nujertaa syöpäsolut. Sivuvaikutukset kestävät aikansa, mutta eivät ole ikuisia. Tsemppiä matkaan!
- TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänellinoora
- Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänkevätmieli
- Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänkukkamaaria
- Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänkevätmieli