Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä

Kiitoksia ystäväiset neuvoista ja kannustuksesta!

Eilen olin ihan rauhallinen ja luottavainen, kun sain varmistuksen, mutta tänään asiat on jo toisin. Heräsin kolmelta yöllä ja mustat ajatukset vain päässäni. Tupakoinninkin olin yrittänyt lopettaa, mutta jo puol seiskalta huoltoasemalta röökiä hakemaan. Kaikki ajatukset on niin sekaisin ja tuntuu, että en kykene mihinkään.

Tänään olen menossa tutulle kampaajalle leikkauttamaan paksut hiukseni pois. Sekin pelottaa, kun hänelle täytyy kaikki kertoa. Ihminen, joka ei ole tätä käymässä läpi ei voi ymmärtää, miltä sisälläni tuntuu. Suurin osa läheisistäni ja ystävistäni on ottanut tämän asian rohkeana vastaan, mutta osa on peloissaan. Jos minulle tuli syöpä niin varmaan heillekin.

Ja olen idiootti, kun surffailen netissä lueskelemassa elinaika-ennusteita ja vaivun epätoivoon.
Onneksi itkut ja tapaamisen sopiminen keskustelemaan syöpä järjestöön vähän taas helpottivat.

Miten voi ihminen miettiä vain tätä sairautta ja tuhlata näitä ihania elämänhetkiä murheeseen? Elämä on rikasta ja täyttä tänäänkin ja elämässä on niin paljon kiitollisuuden aihetta. Mutta ehkä nämä tunteiden poukkoilut kuuluvat asiaan. Nyt vain pitäisi ajatella terveyttä eikä sairautta. Mutta tämä on kyllä tosi raskasta...
sipukka | 19.1.2012 klo 11:39:12