Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: "Noviisi" ilmoittautuu
Tervetuloa, Ella, mukaan! Samoissa vaiheissa mennään, rinnan kokopoisto ja kainalontyhjennys tehtiin 25. toukokuuta. Olen myös mietiskellyt paljon hoitojen sivuoireita ja niiden ehkäisyä. Minulla on vasta 2.7. aika onkologille, mutta luulen että hoidot alkavat minullakin saman tien. Olen hyvävoimainen eikä sydämessä pitäisi olla häikkää (sydän ultrataan minulta sen takia, että myös HER2-kasvutekijä löytyi).Syöpähoitajan kanssa juttelin eilen hakiessani proteesia. Hän oli sitä mieltä, että jäähatun voisi Taxoteren kanssa jättää poiskin, koska hiukset lähtevät joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Varsinainen uutinen häneltä oli se, että uusimpien tutkimusten mukaan hoito voi olla jopa tehokkaampaa ilman hattua, sillä mitä pitempään hiustupet pysyvät päässä, sitä heikommin Taxotere imeytyy aivokudokseen! Olen ollut tähän asti uskossa, että sytostaatit eivät imeydy aivoihin, mutta nyt täytyy tarkistaa kantojaan tai ainakin hankkia lisätietoa. Varmaan täältäkin löytyy joku, joka on jo ehtinyt perehtyä aiheeseen:).
Muutenkin, rohkaisen Sinua lämpimästi jo nyt proteesin hankkimiseen, sillä omaani olen jo vuorokauden jälkeen tyytyväinen. Asento tuntuu heti paljon paremmalta, kun on kaksi painavaa rintaa, eikä pumpulitissiä, joka tuntuu pumpsahtavan ylöspäin turhankin helposti.
T. Karhutar
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuSipriina
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuKarhutar
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuLotteliini
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuSipriina
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuKarhutar
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuMeriTuuli
- Re: "Noviisi" ilmoittautuuMeriTuuli