Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: eilen toinen taxo

Hei Tulevaisuus,

Sairaanhoitopiireissä on varmasti eroja, mutta lähinnä Neulastan määräämiseen vaikuttaa infektioalttius sekä se, miten aggressiivinen ja levinnyt syöpä on ollut. Minulla oli vahva her2-tekijä, niinkuin ilmeisesti Maaritillakin, ja solujen jakaantumisnopeus oli raju 80 %, ja tartuntaakin esiintyi 13 imusolmukkeessa. Ei siis haluttu vaarantaa sitä, että hoitoja joudutaan lykkäämään valkosolujen alhaisuuden tai infektioiden takia, ja Neulastastakin huolimatta laskeskelin syöneeni 6 antibioottikuuria sytojen aikana.

Olen sellainen tapaus, että pääkaupunkiseudulla sytot olisi annettu ensin ennen leikkausta, mutta meillä tehtiin niin päin, että leikattiin ensin ja sitten annettiin sytot. En ole ollut siitä möttökselläni, koska nykyään voin vallan mainiosti. Syöpä oli minulle viimeinen herätys alkaa hoitaa omaa terveyttäni. Toki hoidin sitä ennen diagnoosiakin (harrastin monipuolisesti liikuntaa), mutta välissä oli vuosia, etten jaksanut tai oikein ehtinyt huolehtia itsestäni:-(.

T. Karhutar

Karhutar | 13.8.2010 klo 18:02:46