Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: PUOLINAINEN

Hei Ksantippa!

Olen samaa mieltä kanssasi Jyväskylän lääkäreistä ja hoitajista sekä sytostaattihoidoissa että säteissä. Olen muuttanut tänne Tampereelta kuusi vuotta sitten ja ajatellut palatakin sinne viimeistään eläkeiässä. Nyt olen kuitenkin ollut niin tyytyväinen Jyväskylän terveydenhoitoon, että en olekaan enää varma paluusta Tampereelle. Minulla on myös hyvä omalääkäri täällä ja olen päässyt aina kohtuuajassa lääkärille. Tampereella on tietysti enemmän onkologeja ja varmaan sielläkin saa hyvää hoitoa, mutta jotenkin minulle sopii tämä Jyväskylän pienempi ja kotoisampi ilmapiiri sairaalassa ja terveyskeskuksissa.

Minulla on joulukuussa sädehoidot aina samaan aikaan 8.30. Se tietää sitä, että on noustava aamuisin herätyskellon kanssa. Sain nämä aamuajat varmaan siksi, että asun lähellä enkä viitsi ruveta niistä valittamaan. Sittenhän ei tarvitse kytätä kelloa enää loppupäivällä. Nyt marraskuussa aikoja on kyllä myös iltapäivällä tai kymmenen aikoihin.

Yllättäviä juttuja voi näköjään löytyä, kun kuvataan luustot ja sisäelimet. Sinulla löytyi tuo irronnut munasarjaklipsi ja minulta löytyi luustosta kulumia. Tulihan selvitettyä syy niskan ja rintarangan kivuille. Proteesin käyttö on myös lisännyt hartiakipuja. Nyt odotan innolla hiusten ja silmäripsien kasvua. Kaikki hiukset eivät lähteneet ja se vanha säilynyt sänki on vähän kasvanut, mutta uutta hiusta en ole vielä havainnut. Ripset on lähinnä puolikkaita ja ripsivärin laitto ei tahdo onnistua.

Varmista vaan se ehkäisysi, ettei tule turhia lisämurheita. Minä olen onneksi jo kokonaan postmenopausaalinen ja alan kohta napsia arimidexiä. Saapa nähdä, mitä "hauskaa" se aiheuttaa. Oletko muuten käynyt täkäläisen syöpäyhdistyksen naistenilloissa? Siellä on ollut ihan mukavaa ja saa uutta tietoakin. Ehkäpä jossakin tavataan.

Jaksuja kaikille! t. Sipriina
Sipriina | 24.11.2007 klo 09:45:04