Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunkaulansyöpä

Tervehdys Mammamuumi!

On tämä meidän naisten elämä joskus niin vaikeaa, kun tuntuu, että miehet pääsevät näissäkin asioissa niin helpolla.
Niiden ei tarvi tuntea synnytystuskia, ei kuukautiskipuja, eikä niille aiheudu hpv-viruksesta syöpää, niin kuin naisille, he vain voivat sitä oireettomasti levittää.
Minulla oli kohdunkaulansyöpä ja sieltä löytyi kahta eri syöpätyyppiä, jotka kuitenkin piti saaman pois kokonaisuudessaan, sillä se oli paikallinen. Minusta lääkäreiden pitäsi suhtautua meihin naisiin, joilla on ylimääräisiä vuotoja, niin todella vakavasti, koska kuten aikaisemminkin olen sitä sanonut, että kohdunkaulansyöpä on kuitenkin toiseksi yleisin syöpä, niin tutkimukset tehtäisiin sen mukaisesti, eikä hoidettaisi vain vaihdevuosioireina.
Pitkään olet sinäkin jaksanut vaivojesi kanssa odotella ja kärsiä. Minun mielestäni sinun kannattaisi kuitenkin ehdottaa, että kohdunpoisto tulisi kysymykseen, ettei myöhemmin tulisi mitään yllätystä, sillä se on kuitenkin pieni juttu kaikkeen muuhun nähden ja emmehän sillä enään mitään tee.
Toivon sydämestäni, että pääset tästä kaikesta pelkällä säikähdyksellä ja vaikka olisi syöpäkin, kuten sanoit, niin siitä tänäpäivänä suurin osa selviää.
Kysy vain lisää niin minä vastailen ja pistähän kuulumisia, kun saat tulokset. Voimahalauksin Syöppis!
syöppis | 14.5.2007 klo 11:49:33