Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kerroin tyttärelle
Helpotti.Sain kerrottua tyttärelle. Meillä on välit sikäli mielenkiintoiset, että tapaamme nassukkain vain Tärkeiden Asioiden Äärellä. Ja ennen kuin päästään tapaamaan, tekstaillaan mikä aika sopii ja koska ja kuinka. Nyt aloitin laittamalla ensin txt, että haluaisin tavata, olisi tärkeää asiaa, jota en halua kertoa puhelimessa. Ja että kaikki on ok, mutta silti. Sitten laitoin toisen txt jossa kerroin että sairauslomaa lokakuun alkuun.
Tyttäreni ystävätär kertoi että tytär oli hänelle kertonut epäilevänsä että minulla on syöpä. Olisihan minun pitänyt arvata että terävä tenava. No koska hän jo arvasikin missä mennään, soitin hänelle sitten ja puhuimme puhelimessa.
Kuten arvelinkin, hän sanoi että olisi ollut parempi jos olisin kertonut ennen leikkausta, jos vaikka olisin jäänyt leikkauspöydälle. Lohdutin häntä että ensinnäkin nämä leikkaukset ovat niin rutiininomaisia että jos sairaalasta pääsee jo kahden yön jälkeen, ei ole mistään isosta kysymys ja toisekseen jotta kävisi huonosti leikkauksessa pitäisi olla joku perussairaus, sydänvika, verenpainetauti tms joka edesauttaisi tilanteen huononemista. Tytär ymmärsi.
Hän kyseli ja minä vastasin. Toivottavasti hän sai kaiken tarvitsevansa informaation ja onneksi oli matkalla avopilleen; toinen, aikuinen, järkevä ihminen jolta kysyä.
Sovimme tapaavamme kuitenkin tämän vkon lopulla, kun nyt tuli puheeksi. Saan annettua samalla hälle syntymäpäivälahjan ja hän meidän häälahjamme.
Miten te olette kertoneet omille, ei enää kotona asuville lapsillenne, miten he ovat reagoineet?
- Kerroin tyttärelletigemauk
- Re: Kerroin tyttärellehiutale
- Re: Kerroin tyttärellekukkamaaria
- Re: Kerroin tyttärelletigemauk
- Re: Kerroin tyttärellejasmin
- Re: Kerroin tyttärelleSitähän se oli
- Re: Kerroin tyttärelletigemauk
- Re: Kerroin tyttärellesoikku