Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Her2 posit.lyhyt vai pitkä (1v.hoito) tutkimukseen osallistuminen.

Hei Anskuli

Älä turhaan ole huolissasi. "Lyhyt" (mutta suuriannoksinen) Herceptin on osoittautunut Taxoteren kanssa annettuna paljon tehokkaammaksi ja HELPOMMAKSI hoidoksi kuin kukaan on kuvitellut. Esim. minulla rintalastan ja kainalon imusolmukkeisiin levinnyt, multifokaalinen (monta kasvainta) sisältänyt tauti on pysynyt jo yli neljä vuotta kurissa ilman uusimista. Eikä se ollut mikään kiltti syöpä, vaan gradus oli 3 ja jakautumisvaiheessa olevien solujen osuus 80 %.

Minuakin aikanaan askarrutti, sainko jonkun halpis- vaiko säästöhoidon tautiini, mutta nyt täytyy sanoa, että olen pysynyt terveenä ilman minkäänlaisia sydänvaivoja tai muitakaan pitempikestoisen hoidon ongelmia. Jaksan urheilla ja liikkua, enkä kärsi vaihdevuosioireistakaan, siinä määrin kuin ne jotka ovat saaneet Herceptiniä pitempään ja myös hormonaalisia hoitoja.

Ei tietenkään ole takeita siitä, etteikö tautini voisi jossakin vaiheessa uusia taikka palata, mutta nyt näyttää ihan hyvältä ja olen saamaani hoitoon (täydellinen rinnanpoisto ja kainalontyhjennys, minkä jälkeen 3 x Taxotere + Herceptin ja 3 x CEF ja 23 x säteet) tyytyväinen.

Terveisin

Karhutar | 20.7.2011 klo 15:33:07