Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Her2 posit.lyhyt vai pitkä (1v.hoito) tutkimukseen osallistuminen.
Hei TuikeJuuri tuon vahvan her2-tekijän takia minulle ei tullut mitään hormonaalista hoitoa, koska hormonireseptorien lukumäärä oli siinä positiivisen alarajoilla eli vain 15 % kumpaakin. Arvioitu hyöty oli toisen mielipiteen jälkeenkin mahdollisiin haittoihin nähden vähäinen, ja näin jälkikäteen arvioiden olen ollut tähänkin hoitoratkaisuun tyytyväinen. Kuukautiset tulevat säännöllisesti - vaikka olen nyt "jo" 47 pian - ja pienistä krempoista huolimatta jaksan liikkua ihan ketterästi ja säännöllisestikin. Joten jokin uusi ikkuna tähän omaan terveyteen ja sen hoitamiseen on avautunut selvästi.
Minkäänlaisia ennusteita minulle ei missään vaiheessa annettu, vaikka leikannut kirurgi "lohdullisesti" sanoikin kainalon olleen "täynnä syöpää" - mikä ei sekään riittänyt, kun myös rintalastan imusolmukkeista löytyi tartunta. Ennusteeni ei olisi ollut kovin kummoinen ilman tätä Herceptinin ja Taxoteren -yhdistelmää, mutta nyt kun siitä on yli jo neljä vuotta aikaa, voin olla aika varma että siihen voi palata, sitten jos tauti nostaa uudelleen päätään. Mutta toivottavasti ei nosta, oli se kuitenkin sen verran kova kokemus.
Her2-positiivisen taudin etu on myös se, että tiedetään kohde, mitä hoidetaan. Uusia hoitovaihtoehtoja tulee koko ajan, ja Usa:ssa FDA on jo hyväksynyt yhdeen rokotteen tätä vastaan. Aika uskomatonta, eikö vain?
Terveisin
- Re: Her2 posit.lyhyt vai pitkä (1v.hoito) tutkimukseen osallistuminen.Karhutar