Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Toinen CEF takanapäin

Hei Elokuu!
Minulla on seuraava ohje sytostaattihoitojen pahoinvoinnin estoon:

Hoitopäivänä 1 tunti ennen hoitoa:

Emend 125 mg 1 tabl.
Ondansetron 8 mg 1 tabl.
Dexametason 1,5 mg 6 tablettia

Kahtena seuraavana päivänä:

Emend 80 mg 1 tabletti aamulla
Dexametason 1,5 mg 2 tablettia aamulla ja 2 tablettia illalla n. klo 17.00
Primperan 10 mg 1-2 tablettia 3 kertaa vuorokaudessa

Kolmantena päivänä hoidon jälkeen
Dexametason 1,5 mg 2 tablettia aamulla ja 2 tablettia illalla n. klo 17.
Primperan 10 mg 1-2 tabl 3 kertaa vrk.

Jos huono olo niin vielä 4:ntenä hoitoa seuraavana päivänä voi ottaa Dexametason 1,5 mg 1 tabletti aamulla ja Dexametason 1 tabletti illalla n. klo 17.

Emend pakkaus sisältää 3 tablettia, suurin 125 mg hoitopäivälle ja 2 kpl 80 mg kahdelle hoidon jälkeiselle päivälle, yksi tabletti molemmille päiville.
Dexametasonia ( kortisoni) on neljälle päivälle kaikkiaan ja tarvittaessa voi ottaa vielä 5 päivänä. Itse en ole tarvinnut ottaa kun kaikkiaan neljänä päivänä hoitopäivä mukaan lukien.
Primperania otin aina yhden kerrallaan 3 kertaa päivässä.

Tälläisilla ohjeilla olen toiminut ja olen kokenut hoitopäivät ja sen jälkeiset päivät ihan "hyviksi". Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut.
En ole oksentanut kummankaan hoidon jälkeen, seuraava 3:s hoito 03.01.14 jos veriarvot ovat kunnossa, toivotaan että sama jatkuu hoitojen loppuun saakka.

Apteekissa kerrottiin, että Emend on uusi lääke ja kaikki lääkärit eivät välttämättä tunne sitä. Molemmilla kerroilla lääke on ollut loppu apteekista, etteivät pystyneet antamaan, kun yhden laatikon.
Toisella kerralla tilasin etukäteen.
Lääke on aika kallis, voi olla että siksi siitä ei välttämättä kirjoiteta reseptiä, mutta eikö tärkein ole syöpää sairastava ihminen.

Mukavia vuoden lopun päiviä ja parempaa uutta vuotta 2014!

Terv. Manti
manti | 29.12.2013 klo 11:52:11