Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kontrolli käynti

Huomenta Ellinoora,
niin se vaan on että tätä syöpää tuntuu olevan todella paljon nyt kun on itse siihen sairastunut, sen vasta tajuaa. Kurjaa mutta ei sille mitään voi. Olen itse miettinyt että tsernopyli alkaa tuottaa tulosta! Siitähän on aikaa nyt 21 vuotta ja sairastaminenhan näitten laskeumien jälkeen alkaa vasta vuosia tai vuosikymmenten päästä. En tiedä kai niitä syitä täytyy hakea jostain kun ei muuten ymmärrä miks erilaisia syöpiä on niin paljon. Kun alkaa miettiä ympäristöään niin johan alkaa löytyä vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka ovat sairastuneet. Mutta kysymykseesi miten leikkauksen jälkeen toipuu, niin ehkä sekin on yksilöllistä ja riippuu siitä kuinka paljon leikataan. Minä toivuin tosi hyvin, rinnan osapoisto ja kainalon tyhjennys, 2 yötä sairaalassa ja kotiin. Leikkauspäivänä antaavat niin paljon kipulääkettä ettei mulla ainakaan mitään suurempia kipuja ollut ja seuraavinakin päivinä pelkkä burana riitti oikein hyvin. Kotona täytyy muistaa ottaa iisisti, ettei nostele ja kantele mitään painavampaa kuin maitopurkki moneen viikkoon, ettei tuu mitään turvotuksia. Käden jumppaaminen kannattaa aloittaa jo sairaalassa ettei olkanivel jäykisty, se koskee kyllä alussa mutta helpottuu päivä päivältä ja palauttaa käden normaalin liikeradan nopeasti. Toivottavasti pääset nopeasti siihen leikkaukseen ettet tarvii odotella kauaa, se on tässä hommassa se ikävin puoli. Tsemppiä kovasti ja koita pitää kunnostasi huolta odottaessasi leikkausta, hyvä kunto auttaa kroppaa paranemaan nopeammin!
sateisin syysterveisin
Kisuliini
Kisuliini | 15.10.2007 klo 08:35:35