Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kontrolli käynti

Hei Ellinoora+muut.
Kirjoittelin tuossa eilen kuulumisiani leikkauksen jälkeisestä toipumisestani,viikko leikkauksesta.En huomannut kysymystäsi tässä keskustelussa. Eilen näytti minulla olevan tuollainen matalapaine päällä,mutta tänään dreenin poisoton jälkeen olo on taas vaihteeksi valoisampi.Olin sairaalassa leikkauksesta yhden yön. Menin aamulla ja minut leikattiin puolen päivän aikaan. Seuraavana päivänä kotiuduin iltapäivällä. Olo oli tuolloin ihan ok,jumppailin jo yläraajaakin,ehkä hieman liiankin innokkaasti. Kipulääkitykseni oli sitten kuten eilen kirjoitin pielessä. Käytän normaalisti panadolia kipulääkkeenä ja sen arvioitiin riittävän. Buranaa en allergiani vuoksi voi käyttää. Vaihdettiin viikonloppuna kipulääke Panacodiin ja se toimi. Tänään poistettiin dreeni ja tuo oli aivan kivuton toimenpide, vaikka hoitajan mukaan letkua tuntui riittävän.Katsasti saman tien haavani ja hakaset ja kaikki näytti hyvältä.Kävelin dreenin poiston jälkeen hiukan kaupungilla ja kävin kahvilla. Haen ja asettelen kuitenkin tuota dreenipussia koko ajan, niin nopeasti sen olemassa oloon tottui.
Minulta postettiin siis koko rinta ja kaikki imusolmukkeet,koska kainalossa oli kyhmy,jossa syöpäsoluja.Sanottiin olevan agressiivinen. Enempää laadusta en vielä tässä vaiheessa tiedä. Tuolloin ultrassa tuumorin arvioitiin olevan 2cm.Nytpä en leikkauksen jälkeen kysellyt tarkemmin sen kokoa. Selvinnee jälkitarkastuksessa. Ennen leikkausta kirurgi vastaanotolla kertoi minulle ,ettei kohdallani voida osapoistoa ajatella,koska tuumori sijaitsee niin kaukana kainalosta. Minä kun luulin,että jos syöpä on levinnyt kainaloon , se on automaattisesti kokopoisto.Olin siis ennakkoon jo itse varautunut kokopoistoon.Yhteenvetona siis ymmärsin,että voidaan osapoistokin tehdä kainaloon levinneisyydestä huolimatta jos tuumori on lähellä?
Nyt koetan hankkia kuntoa ja voimia tulevia koitoksia varten. Toipuminen on varmasti yksilöllistä ja vaikka kohdallani kaikki ei näin aluksi sujunutkaan valtavan hienosti ja
kivuttomasti, sain hyvää apua tarvittaessa. Tsemppiä Ellinoora sinne leikkaukseen ja jatketaan voimien keruuta tulevia koitoksia silmällä pitäen.
T: Tinttinen
tinttinen | 17.10.2007 klo 14:08:10