Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ehkä pilkun viilaamista...
Viilasin pilkkua vain sen suhteen, että kierukan vaikutus ei ole vain paikallinen, vaan pieniä määriä pääsee verenkiertoon. Tuo on aivan totta, mitä Kevätmieli kirjoitit, että elimistössä on joka tapauksessa noita hormoneja vielä vaihdevuosien jälkeenkin.Mahtaako sitten eri onkologien eri kantoihin olla syynä syövän laatu ja levinneisyys. Minulla on vahvan hormonipositiivisuuden (PR+++ ja ER+++) lisäksi laaja kainalolevinneisyys, joten saattaa noilla olla jotain tekemistä oman onkologini kannan suhteen. Suositellaanhan hormonipositiivisissa, levinneissä (ja kai uusiutuneissakin) syövissä melkein poikkeuksetta nuorille potilaille munasarjojen poistoa.
Tärkeintä varmaankin on, että itse kokee tekevänsä oikein, varsinkin kun saa ristiriitaista tietoa, mikä on oikein. Itse en halua ottaa riskiä tässä asiassa ja oma onkologini kielsikin ehdottomasti hormonikierukan käytön -minulta.
miu
- Ainiin - hormonikierukasta vieläkevätmieli
- Re: Ainiin - hormonikierukasta vieläkevätmieli
- Tottatools
- Re: Ehkä pilkun viilaamista...kevätmieli
- Re: Ehkä pilkun viilaamista...-miu-
- Re: Ehkä pilkun viilaamista...kevätmieli
- Loppuviilaus ;)-miu-
- Korjaus-miu-