Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Huomenta Pirkanmaalta

Huomenta Etelä-Suomesta. Täällä aurinko nousee sateisen yön jäljiltä. Illalla saatiinkin täällä pk-seudulla oikeen mega luokan ukkonilma esitys. Vai oisko ollu sittenkin akanilma, kun niin kovasti jytisi ja palasi vielä tasinkin muutamaan otteeseen. Taivaalta tuli vettä niin täysillä, että ajattelin kesäkukkien olevan entisiä. Mutta siellä ne mun orvokit arvokkaasti ovat nenä kohti aurinkoa:-)

Pirre, olen tosi iloinen puolestasi. Minä jouduin uusinta leikkaukseen, nimenomaan kainalon tyhjennyksen takia. Se oli tosi masentavaa, vaikka minua oli varoitettu etukäteen, että näin voi toisinaan käydä. Leikkausten välillä oli 3 viikkoa, olin juuri ennättänyt hyvin toipua edellisestä, kun kaikki revittiin uudelleen auki.

Tasan 2 viikkoa sitten olin ensimmäisessä taxotere tiputuksessa. Tukka on vielä päässä, mutta hiuksia irtoo jo aikalailla kammatessa. Päänahka ei ole mitenkään kipeä, kuten jotku on kertonut, mutta sitä silleen kihelmöi koko ajan. Jatkuvat taxoteren aiheuttamat kivut loppuvat viikonloppuna. Mikä autuaallinen olo mennä nukkumaan, kun mihinkään ei koske. Viikonloppuna nukuin päikkäritkin, mitä en ole tehnyt pitkään aikaan. Lämpöily loppui samaan aikaan kuin kivut. Leikatun puolen käsi ja kainalo turvottaa. Kämmenselkä on selvästi pulleampi, kuin "terveen" puolen. Turvotus on aina illalla pahempi. Käsissä on myös ihottumaan, punaista pistemäistä. Sekin alkaa jo hellittää. Olen kovasti rasvaillut käsiä, kun ryhstysten ja sormien nivelten iho selvästi alkoi ihottuman myötä ohenemaan ja aristamaan. Niin ja sitten se vatsantoiminta tai ehkä ennemminkin suoliston toiminta. Toimii edelleen liian hyvin, joten olen syönyt vähän varovaisemmin. Aamu- ja iltapalalla kaurapuuroa marjojen tai marjakeiton kanssa. Lounaaksi ja iltaruuaksi esim. purjoperunasosekeitto (on muuten hyvää), perunasosetta ja lohta. Näkkileipää, paahtoleipää, pähkinöitä, paljon kamommillateetä, vichyä, vettä jne ai niin ja tietty banaani. Joten kaikki ihanat herkku ruat mitä perhe söi viikonloppuna, niin kuolasin viereestä :-\ Ja kun se vatsa toimii liian hyvin, niin sit kun hätä, niin sitten onkin heti tosi kiire. Ilmavaivoista joku kysy ja minua ainakin pierettää koko ajan ja kun koskaan tiedä tuleeko pierun mukan ilmaa vai "tavaraa".....

Viikonpäästä koko kierros sitten alkaa uudelleen. Sitä ennen kuitenkin sunnuntaina siskon pojan ristiäset. Sää nähän kuin käy, laitanko päähän tukan vai huivin :-?

Tänään ja huomenna jotku sai myrkkyjä. Toinen oli muistaakseni Tella, mutta en muista toista. Tsemppiä taas tiputuksesta toipumiseen. Thunderilla on tänään lääkäri, taas asiat etenee.

Säteilevillä siskoilla alkaa taas arki ja sädetykset jatkuu. Jaksamista varsinkin teille, joilla on pitkä matka (ainakin muistan Lillukan), joilla sädetyksessä käynti käy ihan työpäivästä.

Voimia teille, jotka voivat pahoi ja tarvitsette lepoa.

Minä voin soutaa.
MeriTuuli
MeriTuuli | 28.5.2007 klo 10:10:17