Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Syyllistetäänkö kohdunkaulan syöpään sairastunutta?

Hei GiaF

Kyllähän se niin taitaa olla, että useimpia gynekologisia leikkauksia ja sairauksia verhoaa häveliäisyys. Minullakin on ystävä/tuttava joka oli samaan aikaan leikattavana kuin minä, ja jokin kasvain häneltäkin poistettiin kohdun tms. alueelta. Enkä tätä tietäisi, elleivät miehemme olisi avautuneet toisilleen!!!

Olisi kovasti tehnyt mieli soittaa tuttavalle, ja kysyä, mitä hänelle kuuluu, mutta en oikein kehdannut koska hän ei itse ollut kertonut asiaa minulle. Eli tulkitsin, että hän ei ole kovin halukas puhumaan tästä aiheesta, että jotakin puuttuu, onko se sitten luottamusta vaiko rohkeutta.

Joka tapauksessa, kasvain osoittautui hänellä hyvänlaatuiseksi, joten uskon että hän senkin takia on halunnut jatkaa niinkuin leikkausta ei olisi ollutkaan. Luulen että olisin itsekin voinut samassa tilanteessa toimia niin.

T. Karhutar
Karhutar | 12.11.2007 klo 09:13:18